RE: [Linux-sunucu] linux serverimde ne kurulu olmasy lazym gelir?

From: Alper Oguz (alper.oguz@mer.bimar.com.tr)
Date: Mon 22 Nov 2004 - 14:42:34 EET

> Burak B&B
> Arkadaşlar üzerinde her türlü web programcılığı yapabileceğim
> bir server
> kurmak istiyorum. Bir intranet ortamı oluşturmak istiyorum yani kendi
> serverimde www.webadi.com.tr yazdığımda kendi anamakinemdeki web'in
> gelmesini istiyorum. bunun için sistemde hangi programların
> kurulu olması
> lazım. Birde bu şekilde internete çıkış yapabileceğim bir
> sistemin config
> dosyalarını incelemek istiyorum elinde olan arkadaşlardan bekliyorum.

Alanadi icin DNS sunucusu, mesela Bind.
Apache web sunucusu ve PHP.
Mysql/Postgresql gibi bir veritabani sunucusu.
Dosyalari aktarmak icin ftp sunucusu, proftpd, wuftpd..
Veya dosyalari samba ile de direkt paylasimdan kopyalayabilirsiniz.
Ayrica web develop icin X'de Quanta vb editorler.

Bunlarin hepsi disket dagitimlari disindaki tum linux dagitimlarinda
hazir ve nazirdir.. :)