RE: [Linux-sunucu] Hangi Linux sistemi

From: Serkan ATEŞ (serkanates@armafiltre.com.tr)
Date: Mon 22 Nov 2004 - 13:19:13 EET

Bende başlarken sizin düştüğünüz ikileme düşmüştüm. Başlangıç seviyesinde
bir kullanıcı olarak; (yanlışlarım varsa lütfen arkadaşlar düzeltsin) ilk
etapta hepsinin birbirinden çok farklı şeyler olduğunu zannederdim. Ancak
aslolan çekirdek ve bu çekirdek etrafında toplanıp test edilen programların
bir dağıtım altında toplanması. SUSE-Redhat gibi isimler dağıtım isimleri
bunlarda kendi içlerinde versiyonlara ayrılıyorlar. Her dağıtımında içinde
farklılıklar olmuyo değil mesela SUSE deki YAST gibi. Fedore Core dağıtımı
Redhatın devamı mesela.

http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/belgeler/dagitim_belgesi/dagitim_belges
i_single_html/

Bu linkte dağıtımlarla ilgili bilgiler yer almaktadır.

Bu soruyu listeye sorduğumda Sn.Devrim bey bana şöyle bir cevap yazmıştı.
Hangisi daha kolayınıza giderse onu kullanın nasıl olsa denemesi bedava :).

Aramıza Hoş geldin...Kolay gelsin...

Linux Beginner User