Re: [Linux-sunucu] DNS yapılandırılması

From: mesut guler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Fri 12 Nov 2004 - 13:54:58 EET

Osman Sahin wrote:

> Benim şöyle bir problemim var yardımcı olursanız sevinirim.
>
> Local network adsl modemim bridge modunda olduğu için ip numarama
> erişimde bulunamıyor. yani servera sadece local ip den ulaşabiliyorum.
> şirket içerisinden modemin ipsinden linux serverıma ulaşamıyorum
> dolayısıylada mail gibi işlemleri yapabilmek için (Notebook ile)
> şirkete gelince local ip yi şirket dışına çıkınce harici ip yi
> kullanmak durumunda kalıyorum.
> Bunun çözümü ne olabilir. ben sisteme ikiadet dns kurunca çözülür
> denildiğini duymuştum bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
> [...]
bunun iki farkli cozumu olabilir. bir kullandiginiz DNS server
(yazdiklarinizdan anladigim kadariyla aginizda nameserver var)
ayarlarinda yerel kullanicilar icin farkli bir zone tanimlayabilirsiniz.
boylece yerelden gelen kullancilara BIND (bind kullandiginiz
varsayiyiorum) farkli zone dosyasindaki kayitlari, disardan gelen DNS
sorgulari da gercek zone dosyasindaki kayitlari gorececektir.

ikinci yol olarak da firewall dan internet ip sine giden (web mail gibi)
istekleri ilgili servera yonlendirilebilir.

asagidaki linkden gerekli bilgilere ulasabilirsiniz:
http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?s=&threadid=248376

iyi calismalar.

--
Mesut Guler