Re: [Linux-sunucu] Qmail ve iletildi mesaji!

From: Devrim Sipahi (devrimlinux@yahoo.com)
Date: Tue 09 Nov 2004 - 13:41:11 EET

Merhaba,
Normalde mail serverlar gönderilemeyen maillerle ilgili geribildirim
yaparlar. Aksi taktirde gereksiz trafik yaratýlýr.
qmail gönderilen her mail için birkaç satýr log tutmaktadýr.
Örnek:
@4000000041908a131dc2f714 new msg 84512
@4000000041908a131dd179ec info msg 84512: bytes 1360 from
<gonderen@domain1.com> qp 35936 uid 1001
@4000000041908a131e2a2524 starting delivery 57434: msg 84512 to remote
alici@domain2.com
@4000000041908a131e2e016c status: local 0/10 remote 1/20
@4000000041908a132c6fadd4 delivery 57434: success:
192.168.1.3_accepted_message./Remote_host_said:_250_ok_1099990322_qp_11621/
@4000000041908a132c77d3c4 status: local 0/10 remote 0/20
@4000000041908a132c80150c end msg 84512

Burada 4190 ile baþlayan 8 karakter tarihi verir. ( 1.1.1970 ten o ana
kadar geçen saniyeyi 16 lýk sistemde yazar)
from 'dan sonra gönderenin adresi
to local/remote'dan sonra alýcýnýn adresi var.
success kelimesi de mailin iletildiðini gösterir.

Bu bilgiyi gönderene gönderen programa ihtiyacýnýz var. birileri yazmýþ
olabilir.
www.qmail.org sitesinden aramaya baþlayabilirsiniz.

Devrim