Re: [Linux-sunucu] rsync ile yedekleme

From: Mehmet Ekiz (ekizm@tbmm.gov.tr)
Date: Mon 06 Dec 2004 - 12:10:33 EET

Pzt, 2004-12-06 tarihinde 10:00 +0200 saatinde, Tonguc Yumruk yazdı:
> Lokalde çalışan ve aşağı yukarı 10GB veri içeren bir dosya sunucum var.
> Güvenlik açısından bu verilerin off-site bir yedeğini almak istiyorum.

..... Kesildi

> Sorunum ise yedekleme işleminin ilk başlama aşamasında. Dosya sunucudaki
> verileri tar ile toparlayıp sunucumuza götürdüm ve orada da tüm
> bilgileri aynen kalacak şekilde geri açtım. Fakat rsync ile verileri
> senkronize etmek istediğimde tüm verileri tekrar yereldeki sunucudan
> çekmeye çalışıyor.

..... Kesildi

> Karşılıklı sunucularda dosya boylarını ve tarihlerini kontrol ettiğimde
> hiçbir fark göremedim. Ancak rsync bir fark olduğu konusunda ısrarcı.
> Acaba bu işi pratik bir şekilde çözmenin bir yolu var mı?

..... Kesildi

Selamlar,

Acaba dosya haklarında farklılık olabilir mi? Ya da sahiplerinde?

Önerim, tek bir dosya veya dizini rsync ile alın. Oluşan dosyanın
hakları ile tar ile gelenler arasında fark var mı bakın. Varsa, tar ve
rsync'in seçeneklerini aynı hak, sahip bilgisi sağlayacak şekilde
ayarlayın.

Kolay gelsin
Mehmet Ekiz