[Linux-sunucu] rsync ile yedekleme

From: Tonguc Yumruk (tongucyumruk@interaktif.gen.tr)
Date: Mon 06 Dec 2004 - 10:00:19 EET

Lokalde çalışan ve aşağı yukarı 10GB veri içeren bir dosya sunucum var.
Güvenlik açısından bu verilerin off-site bir yedeğini almak istiyorum.
Bu iş için rsync biçilmiş kaftan (zaten halihazırda lokalde bir yedek
tutmak için kullanıyorum). Kullandığımız ISP'nin datacenter'ında
co-location'da bir sunucumuz var ve off-site yedekleri bu makina
üzerinde tutmak istiyorum.

Sorunum ise yedekleme işleminin ilk başlama aşamasında. Dosya sunucudaki
verileri tar ile toparlayıp sunucumuza götürdüm ve orada da tüm
bilgileri aynen kalacak şekilde geri açtım. Fakat rsync ile verileri
senkronize etmek istediğimde tüm verileri tekrar yereldeki sunucudan
çekmeye çalışıyor. Verileri bir kere o sunucudan senkronize etse bir
daha sorun çıkmayacağını biliyorum. Fakat internet bağlantımız gerçek
anlamda yavaş ve bu nedenle de 10gb verinin senkronizasyonu bir haftadan
fazla sürebilir. Bu sürede dosyaların değişecek olmasına hiç
değinmiyorum bile.

Karşılıklı sunucularda dosya boylarını ve tarihlerini kontrol ettiğimde
hiçbir fark göremedim. Ancak rsync bir fark olduğu konusunda ısrarcı.
Acaba bu işi pratik bir şekilde çözmenin bir yolu var mı? Eğer yoksa
verileri bu sefer tar yerine direk rsync ile lokaldeki sunucudan
notebook'a, sonrada notebook'tan yine rsync ile co-location'daki
sunucuya aktarmam gerekecek ki bu da gerçekten zaman alan bir iş.

--
Sevgi Saygı GNU/Linux