Re: [Linux-sunucu] Linux sunucuda takılma problemi

From: Osman Demirhan (osman@sabanciuniv.edu)
Date: Wed 01 Dec 2004 - 16:55:16 EET

Merhaba,

Sistemde swap var. /dev/cciss/c0d0p1 partion'ı 1 GB büyüklüğünde swap
olarak kullanılıyor. Bellek, 2 GB büyüklüğünde. Swap partition / dosya
siteminin olduğu RAID1 disk üzerinde.

Sistemi ilk önce SuSE 9.1'in orijinal çekirdeği ile denedim. Sorun
çıktıktan sonra SuSE 9.2 için çıkarılmış çekirdeği çekip kurdum. Sistem
şu anda

# uname -a
Linux hostname 2.6.8-24.3-smp #1 SMP Tue Oct 26 14:40:54 UTC 2004 i686
i686 i386 GNU/Linux

şeklinde bir çekirdek ile çalışıyor. Sorun 10-15 günde bir ortaya çıkıyor.

Sorunu anlamak için kernel'in o anki durumunu alabileceğimiz ve analiz
edebileceğimiz bir yöntem var mıdır?

İyi çalışmalar.