Re: [Linux-sohbet] mozilla zor günler yaşıyormuş doğru mu?

From: Arda Çetin (arda@linux-sevenler.org)
Date: Mon 26 Sep 2005 - 20:08:36 EEST

Merhabalar,

Pts 26 Eyl 2005 10:34 tarihinde, Ethem Bilgin şunları yazmıştı:
> Az kullanilan tarayici, cok kullanilan tarayici olayi maalesef gercek.
> Microsoft'un standartlardan sapip kendi standartlarini olusturmasi ve iki
> tane DOM modeli olmasi bunun ornegi. Bir site IE'de calisirken neden
> firefoxta calismiyor. Veya tam tersi. Bir flash gostermek icin hem object
> olarak hem de embed olarak vermeniz gerekiyor. Cunku ikisinde de uyumlu
> olmasi icin. Standartlar guzel birsey. Ikisinde de calisiyor, ve herkes
> bunu idrak edebilecek kapasitede degil. Dolayisi ile boyle bir ayrim ortaya
> cikiyor. Web tasarim isinde yer aldiniz mi bilmiyorum. Web tasarlarken IE
> [...]

Web tasarımcı, tasarımını kullanıcıya yönetik yapmak zorundadır,
kullanıcıların kullanacağı web tarayıcısına göre değil.
Ne yazık ki bu ülkede her Frontpage'ın iki tuşuna tıklayan kendine
"webmaster" (Türkçe'siyle web tasarımcı) dediği için kimsenin standartlarla
ilgilendiği olmaz tabii.

Siz ve sizin gibi gerçeği söylediğini düşünenler, "çoğunluğun"(?) sesi olmaya
devam ettiği sürece devlet ve banka siteleri başka olmak üzere bir çok site
kullanıcıya değil IE'ye hizmet etmeye devam edecektir.

Eğer biraz olsun, bu işlerle "ciddi" ve standartlara bağlı kalarak ilgilenmek
isterseniz size bir-iki web sitesi tavsiye etmek isterim:
http://www.unbf.ca/altiustu/ , http://www.cemshid.com

İyi çalışmalar,

--
	Arda Çetin