Re: [Linux-sohbet] amsn veya gaim ile ilgili

From: Ozan Eren BİLGEN (oebilgen@uekae.tubitak.gov.tr)
Date: Sat 29 Oct 2005 - 15:11:39 EEST

meren'in dedigi teknik konulara katiliyorum. msn iletisim kurami tamamen
istemci sunucu iliskisine dayali, p2p kullanılmıyor. baktığım kadarıyla
buna ses ve görüntü de dahil. zaten ağırlığı da buradan kaynaklanıyor. öte
yandan bu istemci güvenliği için güzel, iletisim güvenligi icin kötü bir
çözüm.

cevrim disi gönderi yapabilmeniz notification server cerezinizin (cookie)
ölmemis olmasindan kaynaklaniyor olabilir. belki de sizin cevrim disi olma
isteginizin sunucuda islenmeden mesaj isteginiz iletilmistir. msn asenkron
bir iletisim kurami oldugundan bu mümkündür. bu elbetteki msn'in hatasi
degil, istemcinizin gerceklenme hatasi.

engellendiginiz kisiye mesaj atamazsiniz ve alamazsiniz. atarken
"engellemeyi kaldirin" der, eger siz bloklanmissaniz zaten cevrimdisi
göründügü icin gönderemezsiniz. en azindan protokolün dogru gerceklenmesi
bu sekilde. hatta kasip biraz once denedik olmuyor :-)

msn'in kötü bir iletisim kurami olduguna ise katilmiyorum. http üzerinde
gittigi icin biraz hantal oldugu dogru fakat bu yayginlasmasi icin bir
lutuf aslinda. tamamen ikili (binary) bir kuram olsa bugun gaim, miranda
veya amsn gibi seylerden bahsedemezdik.

msn'de cevrim disi iletisim kurabilmek istemci güvenligi acisindan iyi bir
fikir degil, fakat bunlari saglayan botlar var. bot kullanici cevrim ici
olunca iletilerinizi gonderiyor, isinize yararsa diye ekleyeyim istedim.
ayrica http://msnpiki.msnfanatic.com/ adresine de göz atmanizi oneririm.

iyi hafta sonlari

ozan