[Linux-sohbet] bitmeyen Türk Telekom sıkıntısı

From: Can Kavaklıoğlu (eposta@cankavaklioglu.name.tr)
Date: Sat 29 Oct 2005 - 01:21:39 EEST

Merhabalar,
Genelde bu gibi tavıları gereksiz, saygısız ve saçma bulurum, ama
sanırım konu bana (ve herkese) bu kadar yakın olduğu için bu sefer,
gereksiz, saygısız ve saçma bir tavır almam gerekiyor.

Şu anda eğitim gereği İngiltere'de bulunuyorum, 4 arkadaşımla bir evde
kalıyorum, aşağıda görebileceğiniz adresteki Internet bağlantısına
üyeyiz. Aylık 15 pounda 2 MBit/s (MB!!) hızıyla Interenet'e giriyoruz.
Düzgün kaynaklardan 200 KB/s hızlarında dosyalar indirebiliyorum.

http://www.plus.net/residential/broadband/broadband_plus.shtml?link=resbb_pluslink

Şimdi Türk Telekom napıyor, en ucuz sınırsız hizmeti 99 YTL ye çıkarıyor:

http://www.shiftdelete.net/site/index.php?option=com_content&task=view&id=330&Itemid=1

Saçma bir karşılaştırma yapmak istersek, 15 pound, ~35 YTL ye 2MBit
bağlantı karşısında, Türk Telekom bize 0.5 Mbit bağlantıyı 99 YTL ye
sunuyor. 2.8 katı pahalıya 0.25 katı hizmet, E iyi...

Sanırım bu manzara bile tek başına, Türk Telekom' un ne kadar zaman önce
satılması gerektiğini bağıra bağıra açıklıyor... Gereksiz bir açıklama
getireyim, kullandığımız şirket diğerlerinden biraz daha ucuz (%20-30),
bunu trafik şekillendirme ile sağlıyorlar, yoğun zamanlarda dosya
indirme hızları 200 KB den 100 KB a inebiliyor (Bu durumu aylık 7 pound
daha vererek giderebiliyorsunuz). Neden gereksiz dedim, çünkü aradaki
fark dağlar kadar, ayrıca vurgulamak istediğim, "yapılabiliyor mu
yapılıyor!".

Peki bu iş nasıl oluyor? Özel şirketlerin rekabet ortamında yeni ürünler
yeni hizmetler geliştirmesiyle oluyor. Gözlerimizle gördüğümüz gibi,
bütün bir ülkeye hizmet vermeye çalışan tek bir kurum bunu başaramıyor.

Not. Burada herhangi bir şekilde siyasi fikri vs.. gütmüyorum, sadece
aklımdan geçen bu düşünceleri ve kullanıcı açısından gerçeklerli
belirtmek istedim. Olası kızgın cevaplara, cevap vermeme hakkımı saklı
tutuyorum.

Can Kavaklıoğlu