Re: [Linux-sohbet] Kurtarın beni bu windows'tan...

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Sat 05 Mar 2005 - 14:28:35 EET

Merhaba,

On Sat, 5 Mar 2005, [windows-1254] Timuçin Kızılay wrote:

> 1. Windows 2000 server üzerinde MS SQL server ile veritabanı projeleri
> geliştirmek. Genellikle 3-4 GB boyunda ve yüzlerce tablodan oluşan,
> replication vb. yapıları kullanan veritabanları ile çalışıyorum. Oracle, IBM
> DB2 gibi veritabanlarnı da denedim ama madem microsoft'dan vezgeçeceğim,
> aynı özellikleri açık kaynak kodlu bir sistemde bulmak isterim. MySQL'i bu
> anlamda sağlam ve büyük karmaşık sistemlere uygun bir veritabanı olarak
> güvenemiyorum. PostgreSQL ilgimi çekti, windows versiyonunu kurcalamaya
> başladım, sanırım onu seçeceğim. Postgresql konusunda uzman arkadaşlar da
> [...]

PostgreSQL konusunda Türkçe bilgi ararsanız:

http://www.gunduz.org/download.php?dlid=96 (OpenOffice Writer Belgesi)
http://www.gunduz.org/download.php?dlid=95 (PDF Belgesi)

8.0 sürümünde gelen yenilikler ile ilgili sunumum:

http://www.gunduz.org/download.php?dlid=97 (PDF Sürümü)
http://www.gunduz.org/download.php?dlid=98 (OpenOffice Impress Sunumu)
http://www.gunduz.org/download.php?dlid=100 (HTML biçimi)

Teknik özellikleri de orada var.

Replikasyon için (master-multi slave) ise,

http://www.slony.info (Neredeyse tek aday bu konuda, açık kaynak kodlu ve
ücretsiz)

Bir de eRServer (Enterprise Replication Server) var ama pek önermem.
Kodun tamamı açık değil, ayrıca performansı da pek iyi değil:

http://postgresql.tdmsoft.com/download/erserver_v1.2_tdm.tar.gz (TDM'in
yamaları ile)

ya da

http://postgresql.tdmsoft.com/download/erserver_v1.2_tdm.diff (sadece
yamalar)

PostgreSQL Türkiye e-posta listesine üye olmak için, aşağıdaki adrese
girebilirsiniz:

http://mail.postgresql.org/mj/mj_wwwusr?domain=postgresql.org&func=lists-long-full&extra=pgsql-tr-genel

Belgeleri inceledikten sonra teknik soru(n)larınız için e-posta listesinde
yardımcı olabiliriz.

Saygılar,

- --
Devrim GUNDUZ
devrim~gunduz.org, devrim~PostgreSQL.org, devrim.gunduz~linux.org.tr
http://www.tdmsoft.com http://www.gunduz.org