Re: [Linux-sohbet] [Fwd: Shutdown after 6 years 2 months 25 days: 2.0.36 declared stable!]

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Tue 01 Mar 2005 - 15:41:22 EET

Selamlar..

> buzluk karlaniyor arada bir fisi cekiyorum buzu eriyor :-) restart bu da
> bir sekil, zira fisi cekmezsen buzdolabini yakabilirsin.

:)
Heh, gene cuvalladin :) Nofrost olayi yoksa bile fisini cekmezsin
aletin, bir dugmesini vardir ona basarsin, buzlarini kendi eritir.

Garip bir sekilde, sorun yumagi haline gelmis bizim bilgisayar
kavramimiz. Bir suru sey sayilabilir bahane olarak ama hic biri aslinda
gecerli bir mazeret olamaz. Bir bilgisayarin reset/restart edilmesi
gerekmemelidir. Bir servisin de ayni sekilde. Ama olmuyor iste :(

Sorun, bunu kaniksamis olmamiz. Hocanin biri ogrencilerin malloc/free'yi
anlatmis. Free etmezseniz, belleginiz bir sure sonra dolar, resetlemeden
kurtulamaz/bosaltamazsiniz demis. Ogrencilerse "Resete basmanin zor bir
tarafi yok ki" deyip gecmisler.. Olay bu iste. Eger gercekten bilincli
yazilsa bu uygulamalar, ne reboot gerekir, nede coker vs.

Bundaki en onemli husus bence pazar kaygisi. GPL yaziyor olsak bile, bir
an once bitireyim kullanayim vs. baskisi oluyor. Sonucta cok fazla
supheli bir kod uretiyoruz. Zamanla bu kod temizleme surecine giriyor.
Hele birde ticari uygulama ise durum daha kotu. Patronun ilk sordugu "Ne
zaman biter?" olur. "Ne kadar saglam olacak?" Genelde sorulmayan sorular
arasindadir.

Saygilar.. Vede Sevgiler..