Re: [Linux-sohbet] Ne alaka

From: Timur Aydin (ta@taydin.org)
Date: Sun 31 Jul 2005 - 21:22:56 EEST

Aykut ARDIÇ <linux@fuardunyasi.com> writes:

> Telekom olayına gelince ;
>
> Satılmasına çoğu kişi gibi bende karşı değilim belkide iyi olacağı düşüncesi
> hakim olduğu içindir. ama tele.com.tr portalını da bu listeye paralel
> olarak takip ediyorum ve sanki birileri bu işlerden ortaya çıkacak rant ın
> peşinde olduğu hissiyatı çok fazla hakim bende hiç kimse piyasaya çıkıp bu
> ülkede internet neden bu kadar pahalı neden ucuz değil ve hatta ücretsiz
> olmak zorunda ( eğer gelişen bir ülke istiyorsak ) demiyorda "bizede
> pastadan pay verin " feryadı peşinde
> gibi geliyor

Burada biraz kendinizle celismiyor musunuz? TT'nin satisina karsi
degilimi diyorsunuz, yani ozellestirilmesine sicak bakiyorsunuz. Sonra
da "internet ucuz hatta ucretsiz olmali" diyorsunuz. Yani ozel sektor
bir firma bedavaya mal satacak!?!

Hepimiz oyle istesek de, internet hizmeti ucretsiz veya cok ucuz olmak
zorunda degil. Butun servis saglayicilarin hizmetleri karsiliginda
para almaya haklari var. Rekabet ortaminin tam olarak olusmasinin
ardindan piyasalar zaten dogru fiyat noktasina kendiliginden
gelecektir. Birisinin cikip da "sen internet'i bu fiyattan
satacaksin!" demesi serbest ekonominin butun prensiplerine aykiridir.

Ozellestirme yapilirken, "bunu alan kisi ileride acayip para
kazanacak, satmayalim bari" diye dusunulmez. Eldeki mal, piyasa degeri
karsiliginda satilir. Turk telekom niye satilmali?

1) Urettigi hizmet kalitesi kotu ve bu hizmet karsiliginda dunya
   piyasasinin cok uzerinde ucret talep ediyor.

2) Bunyesindeki asiri istihdam'in bedelini butun turk halki oduyor.

3) Serbest rekabetin gelismesini aktif olarak onluyor. Son zamanlarda
   TT butun yeni telekom sirketlerini mahkeme mahkeme surunduruyor,
   hem de gereksiz yere. Telekomunikasyon kurumunun aldigi kararlari
   hice sayiyor ve yeni UMTS sirketlerine altyapisini kullandirtmiyor.

Yani tekelci zihniyetle isleyen bir kurum ve rekabetci bir ortamda
varligini surdurmesi mumkun degil. Eger simdi satilmazsa, elimizde
kalacak ve bir daha bes para etmeyecek.

--
Timur Aydin