Re:_[Linux-sohbet]_telekomda_yabancı_ozel_tekel_i stemiyoruz

From: computerman@yerelgundem.com
Date: Sun 31 Jul 2005 - 09:12:34 EEST

Aðzýna saðlýk;

içimizden geçenleri çok güzel ifade etmiþsiniz. Biraz daha hoþgörü biraz
daha esneklik guruba çok þey kazandýracaktýr.

Türkiye de internet dünyasýnýn ciddi bulduðu tek akademik topluluk bu grup.

Ýnsanlar ciddi konularý buradan takip ediyor ve bu radaki insanlarla
paylaþma gereði duyuyor.

Bu konuda ki giriþimlerinden ve odtu deki yapýlanma çalýþmalarýndan Akgül
hocamýza teþekkür ediyorum.

Telekom konusunu tartýþýyoruz. Aslýnda hepimiz ayný endiþeleri taþýyoruz.
Kabul de ediyoruz.

Biz bir çok konuda kendi sistem ve düþünce tarzýmýzý oluýþturmadýðýmýz
ticari sistemimiz kendi içinde ahlaki olgunluða ulaþmadýðý için yabancýlara
ve onlarýn çalýþmalarýna hayran olmaya devam ediyoruz.

Telekom yabancýlara satýlsa ne olur?

Odtu Alan Adý Yönetimi yerli ve Türkiye nin önemli bir üniversitesinin
kontrolünde.

Siz büyük heveslerle aldýðýnýz ve 3-5 bin usd para harcadýðýnýz bir alan
adýnýn bir gün güçlü bir medya patronunu istediði için elinizden alýnsa ve
size basit bir gerekçe sunsalar yabancýlara mý yaklaþýrdýnýz hala yerli
olsun kunta kinte kanunlarý ile mi yönetilsin isterdiniz.

Telekom adsl 1024 hattý normal kullanýcýya 169 ytl ye satýyor. Kurmsal
hizmet vermek için çýrpýnan Türkiye de internet kullanýmýný
yaygýnlaþtýrmaya çalýþan firmalara 2.750 ytl ücretle çok az farklýlýklarla
satýyor.

Biz bu konuda ticari olgunluk ve ahlaka ulaþamadýk ve ulaþma noktasýna da
çok yakýn deðiliz.

Borsada satýlýr gibi tüm halka satýlsýn, sermaye birilerinin kontrolünde
olmasýn düþüncesi var.

Peki borsa da satýlsa bile isteyen büyük kuruluþlar bu hisseleri 15 günde
toplar mý toplamaz mý ?

Telekom özelleþmesine direnen MHP li bakan yaptýðý yanlýþý nedeniyle Aycell
Aria þirketine hibe edildi.

Türk devleti yöneticileri ve de bürokratlarý da akýllýk ve bizim kadar
milliyetçi insanlar.

Aria'yý sattý ve arkasýndan Aycell i piyasaya sürdü ve çok ekonomik
þartlarda.

Telekom denilen sistem istendiðinde çok daha teknolojik olarak baþka bir ad
ile oluþturula bilir ve devlet isterse bunu ekonomik ve mali rekabet gereði
ortaya el altýndan sürebilir.

Daha çok þey yazmam gerekiyor ama sizin fazla zamanýnýzý almak istemiyorum.

Arkaþýn gurubumuzla ilgili sözlerini okuduðumda dayanamadým çenem düþtü..