Re: [Linux-sohbet] telekomda yabancı ozel tekel istemiyoruz

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Sat 30 Jul 2005 - 17:56:44 EEST

Merhaba,

> yani problem yaklaşım problemi
> neden yazılımlar ozgur de listedeki arkadaşlar sınırlı sorumlu bence
> kişisel hakaret ve saldırı dışında her şeyin ozgur olması lazım (şimsi
> bu mesajı okuyan yaşlı bir penguen şu nu duşunuyor olmalı-dünki cocuk
> şde sacmalıyor biz neler yaptık kafa yokki anlayamıyor gibi)

Özgürlük benim özgürlüğümün olduğu yere kadardır.

Ben bu listede yok tekerlekli sandalye yok vatanseverlik vs vs gibi ÅŸeyleri
görmek istemiyorum. Bunların haberlerinin verilebileceği başka yerler var.
Oralarda kim ne istiyorsa yazsın. Ama buraya yazıyorsa bu benim için SPAM
dir.

Konuları ise iyi ayırmak gerekir.

Akgül Hocanın yolladığı diğer maillere yorum yapmadan bir tane Telekom'un tek
bir şirkete özelleştirmesi konusuna gereksiz yorum yapmak ise abesle
iÅŸtigalden baÅŸka birÅŸey deÄŸildir.

Akgül Hocanın yolladığı diğer maillerin başlıklarına bakalım:

ABD DNS root sisteminin kontrolunu tutuyor
Bilgi Toplunun yasal boyutu
ingilterden bir ornek: K12'lerin acik kaynak kullanimi
Acik Kaynak Gozlemevi Haberleri - haziran 2005
Viyana sehri linuxa dogru ...
kutuphaneci-gretmenlere yonelik: Blog kullanimi
Linux ve matematik Yazokulu

Bunların dışında Akgül Hocanın çeşitli yerlere yolladığı çeşitli konularda
mailler var. Ama bunların yerleri karışmıyor. Yıllardır neyi nereye
yollayacağını çok iyi biliyor Akgül Hoca.

Yukarıdaki konuların Linux ile alakalı olmadığını veya sizinle alakalı
olmadığını düşünüyorsanız zaten bunları yazmış olmam anlamsız. Bu durumda
Telekomun bir şirketin özeline geçmesinin sizinle ne alakasının olduğunu da
zaten anlayamazsınız.

> ben bu listelerde ilk mesaj yazdıgımda bunlarla karşılaştım.bir projem
> vardı onuda yazdım. kimse yanıt vermedi. ancak kişisel eleştiri
> yaptıgımda okur -yazar penguenlerin nazikde olsa igneleyici mesajlarını
> aldım.

Hep söylenir kimse kimseye burada yanıt vermek zorunda değildir. Neden kişisel
eleştiri yapıyorsunuz? Benim de milyon tane projem var anlatayım sizden yorum
mu bekleyeyim? Projeniz varsa yaparsınız, yapmaya çalışırsınız.

> okudugum maillerde bazı sonlar var lutfen dusunun diye eskilerin
> mesajları bunlar bende rica ediyoruz eski ve yaşlı yorgun penguenlere
> sizde bu durumları dusunun lutfen ve daha sevimli sıcak hoşgorulu ve
> kavrayıcı olunuz.herşey siyah beyaz degildir.
> saygı ve sevgi ile

eski ama yaşlı olmayan bir penguen olarak herşeyin siyah-beyaz olmadığını
biliyoruz. Ama verilen tepkilerden (yorumlardan) yeni birçok kişinin esas
olarak siyah beyaz algıladığı sonucunu çıkarıyorum.

> not :bu arada mesajlardan birisnde birinin linux bilmedigi ve kimseye
> yardım etmemesi gibi absurt bir yaklaşım gordum .lütfen demolize etmeyin
> destekleyin.herkes herkes den fazla bilebilir....

Kesinlikle katılmadığım bir yaklaşım biçimi. Bilmeyen adamın yardımcı olmamaya
çalışması son derece mantıklı. Hele bir de bunun için yer değiştirmesi filan
çok abes. Hep gördüğüm ise kaş yapayım derken göz çıkarttıkları. Sonra
insanların gözüm çıktı diye gelmesi bir daha bizim gözü yerine yerleştirmemiz
ve sonra üstüne kaş yapmamız şeklinde oluyor.

Nedense insanlar 2 tane apache kurunca 1 tane dhcp server kurunca hemen
herşeyi öğrendikleri ve yapabilecekleri kanısına kapılıyorlar. Bunun
sonucunda ise ellerine yüzlerine bulaştırıyorlar. İnsanlarda Linuxa karşı
önyargı oluşturuyorlar. Siz kaç tane projenin bu şekilde kendine fazla güven
nedeni ile bilmediği halde yaparım diyen kişiler tarafından berbat edildiğini
ve sonuçta projelerin MS Windows tabanlı sistemlerde yapıldığını ve "Linux
mu? Aman bizden uzak dursun" şeklinde önyargılara sebep olduğunu biliyor
musunuz?

Ki bu kiÅŸiler sadece yeni baÅŸlayan acemi kiÅŸilerden de oluÅŸmuyor aksine Linux
dünyasında ismi bilinen kişilerin yapmaya çalıştıkları ama bozguna
uğradıkları projeler de oluyor.

Bu nedenlerle ben bu yönde bilinçsiz müdahalelerin Linux dünyasına daha fazla
zarar verdiğini düşünüyorum.

2 tane yara bandı yapıştırmış biri size beyin ameliyatı konusunda yardım
edeceğini söylese tavrınız ne olur?

--
Murat Koç
Kivi BiliÅŸim Teknolojileri