Re: [Linux-sohbet] Telekomda Yabanci Ozel Tekel istemiyoruz kampanyasi!

From: Mert Uzbaşlı (mert@bunalmis.com)
Date: Sat 30 Jul 2005 - 14:12:13 EEST

 wrote:

> ben bir şey belirtmek istiyorum. lkdnin çalışmaları güzel. ama
> listelerde telekomun yada başka bir kurumun özelleştirilmesi
> tartışılmamalı diyorum. bundan ziyade linux hakkında neler yapılabilir
> şeklinde çalışmalar yapılmalı. örneğin bildiğim kadarıyla şenliklerde
> ve derneğin diğerorganizasyonlarında aktif rol alan 5-6 kadar kişi
> bizzat tanıdığım kişiler bir takım sebeplerden dolayı bıraktıı yada
> bırakmak zorunda kaldı. bunların yerini doldurmak için çağrılar bana
> 2kez ulaştı ikisinede yanıt verdim. ama sonuç hala ortada bir şey yok.
> [...]
1. Telekomun özellestirilmesi bütün T.C. vatandaslarini direkt ya da
dolayli olarak ilgilendirir.
2. Senlikte seninle yuzyuze calisma firsati bulmus biri olarak acikca
soyleyebilirim ki, sen linux kurmayi, kullanmayi ve ayarlamayi bile
bilmiyordun. Neye guvenerek boyle mesajlar atiyorsun, cok sikildim.
Ayrica senden rica ediyorum linux kullanamayan arkadaslarina yardim
etmeye calisma. Linux hakkinda senin kadar bile bilgisi olmayan insanlar
senin hatalarini linux'a mal edebilirler.
3. Aktif rol almayi birakmis birisi olarak sunu diyebilirim: Linux
dagitimlarini kurmak, ayarlamak ve kullanmak her gecen gün kolaylasiyor.
Internet ise belge kayniyor. Ozgur yazilim ve linux kavrami 4 sene
oncesine gore cok daha fazla insan tarafindan biliniyor. Bu yuzden bence
dernek'in bireyleri bilgilendirme hedefi oldukça basarili bir sekilde
ilerliyor. Bundan sonra ihtiyac duyulan kamuoyunun kalabalik
kesimlerini, firmalari, kobileri, kamu kuruluslarini vb. bilgilendirmek
ve alacaklari yanlis kararlarda onlara yaptirim uygulayabilmek için
ozellikle hukukcularin ve ilgili kisilerin dernege katki saglamasi gerek.
4. Butun kolayliklara ragmen linux ogrenemeyenlerin parasiyla bir kursa
gitmesi ideal olandir. Ben listelerde, belgelerde, seminerlerde ve
etkinliklerde elimizden geleni zaten yaptigimizi dusunuyorum.