Re: [Linux-sohbet] Telekomda Yabanci Ozel Tekel istemiyoruz kampanyasi!

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sat 30 Jul 2005 - 12:46:13 EEST

Merhaba,

FREEDOM wrote:

> ben bir şey belirtmek istiyorum. lkdnin çalışmaları güzel. ama
> listelerde telekomun yada başka bir kurumun özelleştirilmesi
> tartışılmamalı diyorum. bundan ziyade linux hakkında neler yapılabilir
> şeklinde çalışmalar yapılmalı. örneğin bildiğim kadarıyla şenliklerde
> ve derneğin diğerorganizasyonlarında aktif rol alan 5-6 kadar kişi
> bizzat tanıdığım kişiler bir takım sebeplerden dolayı bıraktıı yada
> bırakmak zorunda kaldı. bunların yerini doldurmak için çağrılar bana
> 2kez ulaştı ikisinede yanıt verdim. ama sonuç hala ortada bir şey yok.

Bu çalışmalar yapılıyor, ve yapılmaya devam da ediyor. Ayrılanlar oldu,
olur, gönüllü dernek bu, kimse kazıkla bağlı değil buradaki görevine.

"Sonuçta hala ortada birşey yok" diye sabırsızlık edip kestirip atmak,
başkalarını suçlamak, yargılamak yerine, kendi elinizden gelen desteği
verin, yeter. Ki zaten çağrılara yanıt vermişsiniz, sabredin, size uygun
konumda bir görev düşecektir elbet.

> bence lkd develtin yaptıklarıyla değil bu tür çağrılara vb şeylere
> odaklanması lazım. telekomun satışı beni ilgilendirmezki ilgilendirse
> satan devlet ben ne yapabilirimki.

Bence, telekomun satışı, hatta, nasıl satıldığı, özel tekel olup
olmadığı, hem her Linux'çuyu, hem her bilişimciyi, hem de bireysel
özgürlüklerine (mesela iletişim ve kişisel mahremiyet özgürlüğüne)
düşkün her bireyi ilgilendirir. Biraz dolaylı olarak ilgilendirir, ama
ilgilendirir.

Bir sivil toplum örgütünün üyesi olmak, aynı amaçlara sahip insanlarla
biraya gelmek "ben tek başıma ne yapabilirim ki?" sorununun ilacıdır. Bu
dernek sayesinde birçok kişi, biraraya gelerek, topluca, bağımsız olarak
başaramayacakları şeylere imza atmıştır... İnşallah giderek daha büyük
başarılara da imza atarız. İşbirliği ile gücümüz artar, devleti de,
piyasayı da, zamanla etkileriz.

Ayrıca da, bu dernekte liste yönetimi ile ilgili "bu mesajın yeri burası
değil" mesajlarını atmakla bizzat görevli arkadaşlarımız var, ve bu
şekilde bir liste yönetimine de, her mesajda biz aramızda "bu mesajın
yeri burası mı değil mi?" tartışmalarına gereksiz bir şekilde girip
uzatmayalım diye giriştik zaten. Bu yüzden, -meli -malı ekli yargı
fiillerini, ve bu gereksiz tartışmayı burada bitirelim lütfen.

Sizin gündeminizde daha öneli maddeler varsa, yapıcı önerilerinizle
birlikte, ayrı bir konu başlığıya sunun listeye olsun bitsin. Onu da
konuşalım, bunu da konuşalım. Thread'e bakıyorum, Akgül hoca bir duyuru
yapmış, kampanya ile ilgili, bireysel destek de istemiş, duyuruda
LKD'nin imzası zaten var. Herhalde bildiriye LKD'nin de imza atıp, web'e
konması ile ilgili emek, adam*saat olarak, şurada dönen "bu mesajın yeri
bu liste mi" mesajlarına harcanandan fazla olmamıştır.

Lütfen eleştirilerimizde biraz ölçülü , biraz makul olalım. Göz var izan
(ölçü, oran, denge) var.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.