Re: [Linux-sohbet] Telekomda Yabanci Ozel Tekel istemiyoruz kampanyasi!

From: Azer Demir (azer.demir@gmail.com)
Date: Sat 30 Jul 2005 - 10:34:14 EEST

Meraba,

liste.linux.org.tr'de linux-sohbet için denir ki:

Linux ile ilgili, linux ve özgür yazılım hakkında olmak koşuluyla,
sınırsız tartışma ve haberleşme listesidir. Dünya üzerinde açık kaynak
kod ile ilgili gelişmeler ve haberler gibi konular bu listenin kapsamına
girmektedir.

> ya bunun linuxe ne ilgisi var. ben artık bu lkdnin liste sistemini hiç
> benimsemiyorum. bir gün linuxte karşılaştığım bir hatayı yazıyorum
> mesajın yeri bu liste değil deniyor. diğer gün listede mangal
> keyifleri anlatılıyor. başka gün bakıyorum. linux derneği devlet
> işlerine el atıyor.

muhtemelen bir mesajın yeri bir liste olmadığında o soruya "bunun yeri
burası değil, şuraya sorun" denir. şimdi linux-sohbet listesinde böyle
bir konunun tartışılması doğru mu? bu konu linux ve özgür yazılım ile
ilgili değil, önemli ama listeyle ilgili değil. konunun devam etmesi de
bir arkadaşın telekom'a ilişkin haklı tepkisini "satılsın, daha iyi
olur" diye düşündüklerine yönelik olayın daha kötü sonuçlar doğuracağına
ilişkin önemli kaygıları olan arkadaşların kaygılarını belirtmek
istemesi üzerine oldu, konunun uzayacağını sanmıyorum. yalnız lkd'nin
devletin izlediği bilişim politikalarına dair görüşlerini belirtmesinin
sakıncasının olmadığını düşünüyorum. önemli bir konu varken, lkd "biz
linux destek derneğiyiz" diyip durup olanları mı izleyecek? bir de lkd,
bu listeleri insanlar birbirine yardımcı olsunlar diye kurmadı mı? yani
lkd'nin masabaşında bekleyen 10 tane çalışanı yok soruları cevaplamakla
görevli. Ayrıca lkd üyesi herkes yada üye olmayan ve kendini linux
camiasında hisseden birçok insan linux ve özgür yazılım daha çok insanla
tanışmasını istemez mi? niye bilerek ve istemeyrek cevaplarını
bildikleri şeyleri yanıtlamasınlar ki? ben bugüne yazdığım birçok şeye
cevap aldım, ben de bildiğim şeylere cevap vedim, cevap alamadığım
şeyler de oldu, ama insanlar bir sorunun cevabını bilmiyor olabilir,
yada o anda cevap vermek için uygun bir durumda olmayabilirler de.

> insanlar linux desteği beklerken lkd bu yönde hiç çalışma yapmıyor.
> siz madem kendinize Türkiyedeki en büyük linux camiasıyız diyor iseniz
> neden linux le ilgilenilmiyor. şuan listede mesaj yazan en az linuxu
> bilen bir kişiyim. ama bir çok destek isteyen bana geliyor. lkd nerede
> soruyorum. ben bir şeyle uğraştığımda en büyük desteği bana derneği
> vakfı vb. organizasyonların vermesi gerekir. lkd bu konuda ne yapıyor.
> siz daha bir merkez açmıyorsunuz destek isterlerdiye. oturun linux
> için bir şeyler yapın.

yani bunlar büyük iddialar, bence biraz araştırın, listelerin tarihine
bakın, kaç yıldır açık ve ne kadar soru ve cevap gelmiş, lkd'nin yaptığı
etkinliklere ve seminerlere bakın, o zamanda "lkd birşey yapmamış"
derseniz daha diyecek birşey yok.