Re: [Linux-sohbet] mcedit ve vi 'da turkce karakter problemi

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Tue 25 Jan 2005 - 23:52:22 EET

* Cafer Simsek [2005-01-25 23:26:49+0200]
> export LANG=utf8
>
> deneyebilir misiniz?
> ben o dediginiz programlari kullanmadigim icin deneyemiyorum kusara bakmayin.

Arkadaslar, sistemde belirli bir yerelin kurulu olduguna emin olmadan
boyle _onemli_ sistem degiskenleri uzerinde gozu kapali oynamalar
yapmayin. Libc'de herseyden once 'utf-8' adinda gecerli ('valid') bir
yerel yok. 'utf-8' bir kodlamadir, yerel degil. tr_TR.UTF-8 derseniz
olur, tr_TR yerelini UTF-8 kodlamayla kullanmis olursunuz, en_US.UTF-8
gibi. Libc tarafindan desteklenen yerellerin listesi 'SUPPORTED' isimli
bir dosyadadir. Dagitima gore belki yeri farkli olabilir, Debian'da su
dosyayolu:

    /usr/share/i18n/SUPPORTED

Hedeflediginiz yerel oncelikle bu dosyada varolmali. Bu da yetmez,
acilmis halde bulunmali. Bu son adim icin localedef(1) adinda alt
seviye bir arac veya (Debian icin ornekliyorum) bu araci sarmalayan
locale-gen(8) adinda bir betik mevcut. Ayrintisi ilgili kilavuz
sayfalari ve cesitli HOWTO'larda anlatilmistir. Basit bir aramayla
gerekli komutlari bulabilirsiniz.

--
roktas