Re: [Linux-sohbet] linux.org.tr ne oldu

From: Didem Kamoy (dkamoy@fisek.com.tr)
Date: Tue 11 Jan 2005 - 00:27:17 EET

Merhaba Murat,

Murat Koç wrote:

>Murat artık bunu dememek gerekiyor bence. Bir nevi loop olur. Arkadaş aynı
>şeyleri senin için kullanabilir. O zaman sen bu kadar yazana kadar neden
>yukarda yazdıklarını yapmıyorsun şeklinde. Madem çözümü biliyorsun bana hadi
>gel sen yap diyene kadar yukarda yazdıklarını yapardın.

Aslinda Meren bunlari yazarken bence "bakin akliniza gelmemi$ ama, bu
$ekilde yazsaniz daha yapici olurdu ve hatta bizler bu $ekilde onerileri
tercih ederiz" demeye cali$mi$ (benim anladigim kadariyla).
"Ben teknik adamim web'in $urasinda $u olsun diyemem" diyecek insana
"buyrun rss feed'ini yazin" denilebilir, "yok ben anlamam aresesten
falan ama web sitesinin $urasinda $oyle bi$iy olsa" diyene de "buyrun
gozunuze takilanlari listeleyin, kirik/yanli$ link'leri bulup haber
verin" denilebilir diye orneklemi$. Bunlar birer ornekten ibaret,
uzerinde takilinmamasi gerek.

>İnsanlara yıllardır aynı şeyleri söylüyoruz. Yıllardır hep aynı şeyler birisi
>bir eleştiride bulunduğu zaman gel sen de el at beraber yapalım neden
>eleştiriyorsun eleştirene kadar sen de el atsana hep beraber yapalım kardeş
>olalım çoşalım vs vs .

Bunlari belki burada sen/ben yillardir okuyoruz ama lkd listeleri de
camia da cok dinamik. Bazi sorular tekrar tekrar dile geldiginde, bazi
cevaplarin da tekrar tekrar dile gelmesinden dogal ne var ki?

LKD denilen yapinin nasil bir $ey oldugunu Akgul Hoca'm n. defa
aktarmaya cali$mi$. Ben de mutfagina biraz deginmek istiyorum cunku
yaptigimiz $eyleri cok iyi yaptigimizdan mi, yoksa yapim a$amalarimizi
payla$acak vaktimiz/halimiz kalmadigindan midir nedir, her$eyin sihirli
bir $ekilde gercekle$tigi ya da profesyonel olarak yapildigi hissini
veriyoruz. Bizim gibi gonulluler aramiza yeni katildiginda, geriye kalan
gonullulerle tani$tiginda daha iyi farkediyoruz bu durumu.

Neyse, ne diyorduk? Ha, mutfak...
Meren'in degindigi gibi di$ten tirnaktan bo$ zaman yaratilarak,
tatillerden, kimi zaman i$/okul saatlerinden calinarak web siteleri,
stand hazirliklari, seminer programlari, $enlik ya da parti vb. bulu$ma
cali$malari yapan bir avuc gonullu insan aslinda dernegin arkasinda bir
$eylerin yurumesini saglayanlar. Oyle ki bu insanlarin arasina
katildiginizda kimi zaman hem maddi, hem de manevi olarak elindeki
avucundakini ortaya koyan tipleri gorup kendinizi yetersiz bile
hissedebiliyorsunuz. (hissetmeyin :) )
Ha, ayrintilari bilmedigi icin kimseye ne bozulur, ne de kizariz ama en
azindan birazcik ayrintiya deginmek, bizlere katilmak icin yol gostermek
istedigimizde de "bizden biri" saydigim sen kalkip "birakalim bu i$leri
devlet su i$leri" tavrini takindiginda acikcasi hic motive edici
olamiyor ne yazik ki. :( Biliyorum ki bu listede elini ta$in altina
sokmak isteyecek ama bunu istedigini ya da nasil yapacagini bilmeyen
bircok ki$i var.
Ama her zaman, gelip tikandigimiz bir nokta var ki bilgilendirme,
ileti$im... Birak ne yaptigimizi, nasil yaptigimizi aktarmayi,
http://etkinlik.linux.org.tr/gonullu.php adresinde bir gonullu formumuz
oldugunu bilen insan sayisi bile cok azdir eminim.
Ben, etkinlik cali$ma grubunda cok gorev aliyorum ve her Compex/Cebit
nevi fuarda stand aci$imizda ne cok ayrinti ile ne cok ugra$tigimizi
biliyorum. Ama bunlari pek dogru durust payla$miyoruz
etkinlik-cg@liste.linux.org.tr listemizde. Payla$iyor olsak bir fuarda
stand acmadan once
- organizasyon ile yazi$ma, formlarini doldurma,
- stand pc'sinden tutun da cd basimina ya da masa ortulerinin utusune
dek stand malzemelerini toparlama ve bunlari mekana ula$tirmak icin en
masrafsiz yolu bulma,
- fuar boyunca gorev alacak gorevli tayfasini bulma, zamanlarini uydurma
(ki genellikle haftaici adam bulmakta her daim zorlaniyoruz ve sonunda
i$lerden izin alinip, okullara gidilmiyor vs. vs.), egitimlerini verme,
ayrintilar hakkinda kendilerine bilgi verme,
- lkd-duyuru icin bir duyuru hazirlama,
- tum harcama vb.ler icin onceden bir butce cikartip onu denkle$tirme ve
hesap kitabin duzgun tutulmasi icin fuar boyunca ayri bir caba harcama
gibi daha burada saymadigim incik cincik bir suru $eyle ugra$tigimizi
bilirdi millet ve ona gore bir ucundan tutacaklar artardi. Ama kac
yildir bu i$lerle
ugra$iliyor olmasina ragmen bir stand howto'yu bile daha yeni ortaya
cikarabilmekteyiz ($u anda bitmemi$ hali ile bile 9 ana, 52 alt
ba$liktan olu$uyor ilgili howto).

"Biz biz" diye konu$urken kimi kastediyorum? Senin benim gibi insanlari...
I$te bunu farkettiremiyoruz birbirimize. 19 Aralik'taki "yeni yila veda"
partisi aslinda bahaneydi biliyorsunuz bir araya gelmek icin.
Birbirimizi gorelim taniyalim, insan oldugumuzu, bilgisayarin otesindeki
makinalar olmadigimizi hissettirelim idi ki ben Yavuz Yildirim'in
mesajinin da bu sayede buralarda olabildigini, linux.org.tr'yi bu yuzden
alici gozuyle inceledigini saniyorum. Belki yontem ya da yakla$imi ters
gelebilir bazilarimiza (biz=bu listeye uye olanlar) ama attigi adim
guzeldi. Ne oldugunu bilenlerin atmasi gereken adim da web sitesinin ne
a$amada oldugunu, neler yapildigini, ne ihtiyaclar oldugunu (tekrar da
olsa) payla$ip, kendisinin ya da ba$kalarinin bizimle cali$masi icin
cagrida bulunmakti. (bu noktada her iki murat'in da hemfikir oldugu ve
ayni $eyi soyledigini du$unuyorum)
Web icerigi ile ilgili oneri ve ele$tirileri
web-icerik-cg@liste.linux.org.tr adresinin bekledigini, hali hazirda bir
"web icerik yonetim" arayuzu oldugunu ama bunun test a$amasinda
oldugunu, web icerik degi$tirmek icin bir ekip kurulmaya cali$ildigini,
tasarimsal acidansa yeni web sitesi icin yakla$ik 1 yil boyunca
cali$ildigini, cok fazla $ey du$unuldugunu, hesaplandigini, bircok
konunun eski web-cg listesinde bol bol tarti$ildigini da ben
hatirlatayim ve web-icerik listesine davet edeyim dileyenleri. :) (bir
de uzun zamandir web'in ayaga kalkmasi icin cok caba harcami$ olan yeni
web'imizin mimari Tolga Korkunckaya'nin 6 Aralik'taki cagrisini a$agida
tekrarlayayim.)
(tikkat, fwd'in altinda devam ediyorum, mesajim burada bitmiyor)