Re: [Linux-sohbet] linux.org.tr ne oldu

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Mon 10 Jan 2005 - 10:27:12 EET

> Merhabalar,

Selam,

> [...]
> şeyler yazmalılar bence.
>
> O kadar şey yazana kadar şöyle bir şeyler deseydiniz daha fazla iş görürdü
> bence: "seminer.linux.org.tr anasayfasında gösterilen seminerlerin okunduğu
> veri tabanının tablo yapısını bana gönderirseniz, basit bir rss feed
> generator yazarım, linux.org.tr sayfasındaki sayfa da ondan okur, böylece
> senkronizasyon problemi ortadan kalkar" ya da "çalışmayan linklerden x
> linkinin arkasına şimdilik durması için şöyle bir yazı hazırladım, ne
> dersiniz, hep beraber göz gezdirip ondan sonra da oraya koyalım?".. Ne? Çok

Murat artık bunu dememek gerekiyor bence. Bir nevi loop olur. Arkadaş aynı
şeyleri senin için kullanabilir. O zaman sen bu kadar yazana kadar neden
yukarda yazdıklarını yapmıyorsun şeklinde. Madem çözümü biliyorsun bana hadi
gel sen yap diyene kadar yukarda yazdıklarını yapardın.

> [...]
> özel hayatlarından ödün vererek hazırlandığını görmeyi, bu mevzuyu anlamayı
> becerememesi çok saçma. Gelin bir sefer de el atın yahu, ister teknik bir
> insan olun ister işin sosyal kısmı ile ilgili bir şeyler yapabilecek bir
> insan olun, kesinlikle yardım edebileceğiniz bir şeyler var yukarda
> yazdığım örneklerdeki gibi..
>
> Biliyorum ki, bu işleri yapan insanların başının üstünde yeri var bu
> eleÅŸtirilerin fakat, bir kere de konuÅŸmaktan daha deÄŸerli bir ÅŸeyler gelsin
> birilerinden. Ne biçim bir motivasyon bu ben anlayamadım ki...

İnsanlara yıllardır aynı şeyleri söylüyoruz. Yıllardır hep aynı şeyler birisi
bir eleştiride bulunduğu zaman gel sen de el at beraber yapalım neden
eleştiriyorsun eleştirene kadar sen de el atsana hep beraber yapalım kardeş
olalım çoşalım vs vs .

Daha ne kadar bu şekilde cevap vermeye devam edeceğiz? Bunu özeleştiri olarak
soruyorum esasında.

Diyoruz ki profesyonel meşguliyetlerinden arta kalan zamanda bunları
yapıyorlar. Hemen o zaman eksikleri görenler de profesoynel meşguliyetleri de
bunun gibi ise yandık demez mi?

Açıkcası gelen hemen hemen her türlü eleştiriye gel sen de katıl o zaman
beraber yapalım demek bana artık çok itici gelmeye başladı. Şu ana kadar
eleştiri yapanlara bu şekilde cevap verilenlerden acaba kaç tanesi aa
hakkaten ya " ben niye yapmıyorum dur yapayım" diye belirttiği eksiklikleri
kapattı? Hımm düşünelim eğer yanlış bilmiyorsam 0!

Zaten gelen adam gönüllü olarak geliyor ve yapıyor. İnsanları bu şekilde
uzaklaştırmayalım.

Bunun yerine

"Teşekkürler önerileriniz için sorumlu arkadaşlarımız konu ile ilgilenecektir,
eğer belirttiğiniz konularda çözüm öneriniz varsa ve bize yardımcı olmak
isterseniz memnuniyet duyarız."

benzer bir cümle daha çekici olmayacak mıdır?

--
Murat Koç
Kivi BiliÅŸim Teknolojileri