Re: [Linux-sohbet] linux.org.tr ne oldu

From: A. Murat Eren (meren@uludag.org.tr)
Date: Mon 10 Jan 2005 - 10:03:52 EET

 Merhabalar,

On Monday 10 January 2005 01:18, yavuz wrote:
> Herkese merhaba
> Az önce yatakta uyumaya çalışırken aklıma gelen şey yüzünden
> uyuyamadım
> Türkiyenin linux sitesi (bence öyle) linux.org.tr adresi bu aralar değişim
> içinde ama çok karmaşık bir hal aldı

 Bir iğne çuvaldız sözü vardır eskilerin. Bilirsiniz muhtemelen..

 İçeriği ile, güncelliği ile, görünümü ile herkesi tatmin edecek bir web
sayafası hazırlamanın ne kadar zor olduğun bildiğinizi tahmin ediyorum; çünkü
e-postanızdan yola çıkarak kodlama.net'e şöyle bir göz gezdirme şansım oldu.

 "Eleştirecek herkesin düzgün web siteleri mi olmalı yani?" gibi bir soruya
gerek yok. Fakat eleştirecekler biraz düşünüp katkıda bulunma amacı ile bir
şeyler yazmalılar bence.

 O kadar şey yazana kadar şöyle bir şeyler deseydiniz daha fazla iş görürdü
bence: "seminer.linux.org.tr anasayfasında gösterilen seminerlerin okunduğu
veri tabanının tablo yapısını bana gönderirseniz, basit bir rss feed
generator yazarım, linux.org.tr sayfasındaki sayfa da ondan okur, böylece
senkronizasyon problemi ortadan kalkar" ya da "çalışmayan linklerden x
linkinin arkasına şimdilik durması için şöyle bir yazı hazırladım, ne
dersiniz, hep beraber göz gezdirip ondan sonra da oraya koyalım?".. Ne? Çok
mu zor bunlar?

 İnsanların baktıkları şeylerin, bir dernek çatısı altında toplanmış gönüllü
insanlar tarafından, profesyonel meşguliyetlerinden kalan zamanda, özel
hayatlarından ödün vererek hazırlandığını görmeyi, bu mevzuyu anlamayı
becerememesi çok saçma. Gelin bir sefer de el atın yahu, ister teknik bir
insan olun ister işin sosyal kısmı ile ilgili bir şeyler yapabilecek bir
insan olun, kesinlikle yardım edebileceğiniz bir şeyler var yukarda yazdığım
örneklerdeki gibi..

 Biliyorum ki, bu işleri yapan insanların başının üstünde yeri var bu
eleştirilerin fakat, bir kere de konuşmaktan daha değerli bir şeyler gelsin
birilerinden. Ne biçim bir motivasyon bu ben anlayamadım ki...

 Selamlar.

--

PS: Ben size yapıcı bir kaç eleştiri ile geleyim mesela, kodlama.net'teki şifre yazan yeri parola ile değiştirin. Şifre nedir? Parola o, parola.. Ayrıca ana sayfadaki fotoğrafın sahibinden izin aldınız mı? Bir takım lisans problemleri ile canınız sıkılabilir ilerde.

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@uludag.org.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0xF2E3E5B0, 5B3B 3095 42C6 700D D0B6 DC6F 93D6 9656 F2E3 E5B0 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

-- free software is a matter of liberty, not price. to understand the concept, you should think of "free speech", not "free beer". -