[Linux-sohbet] Garanti Bankası güvenilirliği.

From: Serbulent Unsal (serbulent_u@yahoo.com)
Date: Fri 18 Feb 2005 - 17:48:57 EET

Aşağıdaki mail az önce geldi. Sahte olup olmadığından
emin değilim ama değilmiş gibi görünüyor. Garanti
bankasının sitesinde de herhangi bir açıklama yok konu
ile ilgili.

Sayın Yetkili,
Benim dün yani 15.02.2005 tarihi itibariyle internet
şubeme ait tüm bilgilerim ele geçirilmiş. Bu olayı
açıklamam gerek. Ben dün gece evimde iken saat 01.39
da 3433 ten "CepBankınız tanımlanmıştır.İşlem yapmaya
başlayabilirsiniz, Garanti Bankası" şeklinde cep
telefonuma bir sms aldım. Bunun ne olduğunu çözmeye
çalışırken 1 dk.sonra 01.40 ta bu sefer 3333 ten
"5555461720 nolu cep telefonuna CepBank ile 300,00 YTL
gönderildi. 7 gün içinde Paramatiklerden kartsız
çekilebilir. İşlem referansınız 1601375. Garanti."
şeklinde başka bir sms aldım. Hemen nete bağlanarak
sitenizden Cepbank nedir öğrenmeye çalıştım ve
öğrendiğim gerçekten size göre harika (!) bir şey olan
ve bana göre kesinlikle aptalca ve güvenliksiz bir
uygulama olan sms ile para transferi uygulamasıydı.
Dolayısıyla birinin benim adıma o sırada işlem
yaptığını anladım ve hemen müşteri hattınızı aradım.
Bana temsilci kişi alogaranti numaramı sordu, ben de
bilmediğimi söyledim ve bana yol göstererek bunu
almamı ve tekrar aramamı söyledi. Bu arada olup biteni
anlamak için internet şubesine bağlandım. İlk defa
baktığım CepBank menüsüne girdim ve bunun açık hale
geldiğini ve sözkonusu cep telefonuna 300 YTL transfer
edildiğini gördüm. Beklemede olan işlemi iptal ettim
ve Cepbankı kapalı yaptım ve şubeden çıktım.
Temsilciye de telden almış olduğum alogaranti ile
tanımlanan menüden tekrar bağlandım. Kendisi işlemleri
gördü 300 YTL haricinde gündüz 14 te kredi kartımdan
700 YTL nakit avans çekilmiş olduğunu bunun kendi
vadesiz hesabıma aktarıldığını buradan ayrı olarak 200
YTL çekilerek cep transfer işleminin başlatıldığını
söyledi ve bana acilen bu alogaranti şifresi ile
şubeye bağlanıp o meblağı kurtarmamı söyledi. Şubeye
girmeye çalıştığımda ilk menünün bile geçmediğini
gördüm, kendisi şubeyi resetledi ve parola parolası
ile girmemi söyledi. Bu sefer ilk menüyü geçti fakat
alogaranti şifresini kabul etmedi. Bu arada cep
telefonuma sürekli garantiden şifreniz tekrar
tanımlanmıştır mesajları geliyordu yani biri o anda
sürekli şifremi değiştiriyordu. Temsilci bana acele
davranmamı ve tekrar denememi söyledi. Defalarca
denedim ve sonuç aynıydı. Sonunda yapacak bişey
olmadığını ve herşeyi iptal etmesi gerektiğini söyledi
ve kredi kartını, alogarantiyi ve internet şubesini
iptal etti. 200 YTL yi ne yapacağımı söylediğinde
aldığım yanıt üstüne su içten farksızdı. Böyle saçma
bir uygulamayı garanti gibi bir bankanın başlattığına
gerçekten inanamıyorum. Ki karşıdaki kişinin ne kartı
ne de hesabı olmasına gerek bile yok. Bankamatikten
gidip çekecek yani. Bana bankamatik kartım olup
olmadığımı sordu ve yok dedim çünkü şube üzerinden
hesap açtığım için buna gerek yoktu. Dolayısıyla
hiçbir şey yapamazsınız ve istiyorsanız savcılığa
başvurun dedi. İnanamadım. Bu parayı ben dahi
göndermiş olsam herhangibir problem olasılığı
düşünülerek müşteri hattından bu işlem iptal
edilebilmeli ya! Ayrıca gelen mesajda ne bir onay ne
de başka bişey var sadece gönderildi bilgisi. Bu
işlemi benim yapmadığım durumu olamaz mı? Tonla hacker
var ve bunlar aşikar! Bi de en hızlı ve güvenli
internet şubesiyiz diye övünüyorsunuz. Hikaye bunlar.
Ben kendi çabamla diğer 300 YTL yi kurtardım, herşeyi
iptal ettirdim, şubede kayıtlı olan diğer kredi
kartlarım için tek tek internet ve mail order
işlemlerine kapatma talimatı vererek kapattırdım ve
tek tek bunlarla ilgili işlem varmı diye araştırdım.
Allah'tan yok! Bu arada bu numarayı aradığımda karşı
taraf sürekli meşgule düşürdü ve en son cebi kapadı.
Ben de kendisiyle uğraşacağımı söylediğim bir sms
gönderdim. 1 saat sonra (04.01 de) bana bu şahıstan şu
sms geldi:
"Bak affediyorum. Bir mesaj daha gelirse bana donuna
kadar almayan oktay şerefsizdir. herşeyin tüm
bilgilerin var elimde; bi kurşunun topu 500 bin lira!
100 milyonada o emaneti zamanında yerine ulaştıracak
tonla kanı bozuk var!"
Bu ne demek ya! Nerede yaşıyoruz biz? Eşim kriz
geçirdi. Dün gece uyumadım hiç. Sabah direk Haznedar
Garantiye gittim ve vadesiz hesapta olan 504 YTL yi
çektim. Gece uyuyor olsaydım veya atik davranmasaydım
bütün limitim tüketilecekti. Zaten bu işi neden gece
yaptıkları belli. Herkes uyurken!
Bakın guncelleme@garanti.com.tr adresli mail piyasada
tonla dolaşıyor. Bana da geldi. Bildiğim halde bütün
bilgilerim ele geçirildi. Bu mail Ek'te inceleyin.
Garantiye ait tüm bilgiler kullanılmış. Siz böyle bir
banka olarak garanti.com.tr uzantılı adresleri nasıl
olur da sürekli araştırmaz veya buna engel
koymazsınız, olamaz bu ya!
Eğer bu olay çözülmez, benim içine düştüğüm
mağduriyetim halledilmez ve bu CepBank uygulaması
kaldırılmaz veya düzeltilmezse bu şerefsizlerden sonra
uğraşacağım 2. taraf Garanti olacaktır ve sonuna
kadar! Bu maili de güvenli olduğunu bildiğim google
mailimden gönderdim mecburen.
Saygılar,
Levent Coşkun
Mail:leventcoskun@superonline.com