Re: [Linux-sohbet] Linux - Ceviz Kabugu / Flash.TV

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sun 13 Feb 2005 - 14:42:05 EET

Merhabalar,

Öncelikle teşekkürler, bu yayını bilmiyordum...

Sevindirici olan, Ceviz Kabuğu gibi konusu doğrudan bilişim olmayan bir
programda, bu boyutun söz konusu olması... Demek ki, artık toplumda biz
dürtmeden de, Linux'un çok boyutlu faydaları konuşulabiliyor. "Abi
bedava, bir dene şu Knoppix'i, kur şu OpenOffice'i, bak BSA komşunun
kapısına dayanmış, sıranın sana gelmesi sadece zaman meselesi..."
düzeyini aşan Linux sohbetlerini, LKD dışı ortamlarda da görmek güzel.

Bu senenin Linux'un Türkiye'de yaygınlaşma ve kabul görme açısından
büyük ivme kazandığı bir yıl olacağını düşünüyorum. Artık herşeyi bizim
dürtmemizin gerekmediği, bazı taleplerin kendiliğinden de gelebildiği...

Ancak bir tek noktaya katılmıyorum, o da komplo teorilerinin, ulusal
güvenliğin konuşulduğu bir yerde Linux'un ilgisiz olduğu. Linux kadar
"içi dışı bir, gizlisi saklısı, art niyeti olmayan" başka bir şey kaldı
mı günümüzde?

Paranoyak olmamanız, izlenmediğiniz ve güvende olduğunuz anlamına gelmez!
Paranoya bitmez, paranoyaklar ölmez!

(Afet çantanız hazır mı bakayım? Ayakkabı, ilk yardım seti, kışlık
giysi, hayatta kalma kılavuz kitabı, 3 günlük su ve yiyecek, önemli
belgelerin kopyaları, (son full yedek CD-DVD'niz dahil) kalem-kağıt, bir
miktar nakit para hatta altın, kamp malzemesi (çadır-tulum-mat)... Afet
olduğu anda, hazırlanmaya vaktiniz olmayacak...) ;)

Her tür paranoyaya bilişimin karıştığı yerde (bilgisayarın girmediği yer
mi var?), Linux ve AKK'dan iyi ilaç olmaz...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz...