[Linux-sohbet] Linux Acemiligi...

From: Özhan Kürkçü (okurkcu@etigida.com.tr)
Date: Thu 15 Dec 2005 - 09:59:12 EET

Değerli Arkadaşlar,

Öncelikle Herkese Merhaba.

Daha sonra, penguenceye gönderdiğim bir postaya gelen cevaba istinaden listeye üye olmuş bulunmaktayım.

Bu postayı ve cevabı aşağıda görebilirsiniz. Bu konuda fikirlerinizi bekliyorum...

Teşekkürler

"

Penguence'ye ve GNU/Linux'a gönül vermis degerli Arkadaslar...

İyi bir bilgisayar kullanicisiyim... Yalniz eksik olan bir taraf var.

Ben sadece kullaniciyim ve kullandigim makinenin is görme süreçlerine etkim yok...

Bazi zamanlarda benim öngördügüm sonuçlari vermiyor... İstedigim gibi yönetemiyorum.

Bunda benim temel isleyisi bilmedigim, bazi yazilim bilgilerinden yoksun

oldugum gerçegini de Göz ardi etmemek gerektigini hatirlatirim.

İste tam bu noktada, ben önümüze konan araçlari kullanabilen onlarin

çalismalari üzerine etkili olamayan biriyim. Yani Basit bir söylemle,

dene yanil ile baslayan bir bilgisayar kullanicisiyim...

Bilgisayarı, kullanmayı zor olan yoldan ögrendigim.

MS isletim sistemi su anda bana kullanici olarak sicak ve güvenli gelmiyor.

Son zamanda bazi özelliklerinin de parasal dayanaklara baglanmasiyla,

Harcamalarimin zirveye vuracagi kanaatindeyim.

Eee madem para harciyorum o zaman bende özgür bir isletim sistemi için ve bu

isletim sistemini ögrenmek için para harcar, tekelden kurtulur vizyonumu

genisletirim düşüncesindeyim...

İste sirf kullanici oldugu için... Linux'a geçmeyen o kadar çok insan var

ki, tahmin edersiniz.

Temel bilgisayar kodlarindan habersiz, Mouse kullanmaktan klavyede shiftin

yerini sasiran, kullanıcı grubundan bahsediyorum.

Simdi bu insanlar günlük anlamda bilgisayari kullanan sinif içinde hangi

oranda varlar bilmiyorum.

Fakat İs yerimde oldukça fazla olduklarini söyleyebilirim. Simdi gel de

elini tasin altina sok, bu kişileri Linux'a terfi ettir...

İste, isletim sisteminin yayginlastirilmasinin bu kesim bilgisayar

kullanicilarinin da Linux kullanma sanslarinin

Onlara taninmasiyla alakali oldugunu düsünüyorum...

Onlara biraz zahmet verdirerek, bu isin altindan kalkilir kanatindeyim.

Ben bir kademe daha ileriye gidebilmis bir kullanici olarak kendimi bu

noktada gelistirmek için bazi temel yollar ariyorum...

Nokta atisi yapilabilir bilgiler... Örnegin bu gün 10'larca sitede excel'in

*** islevine yönelik dersleri bulabilirsiniz.

Bizlerde bilgisayar temel egitimi görmemis (yazilim, donanim v.s.) kisilerin

Linux'a terfi etmeleri için bir "ÇaylakTux" yada "ÇaylakPenguen" projesi başlatabilir,

bu proje altinda çalismalar yapabilir, uygulamasini da bizzat ben yürütebilirim.

Yani bir çaylak Linux kullanicisinin sorulari bekledigi çözümleri canli canli online,

forum ortamında, portallar altında insanlara suna biliriz...

Çünkü ben su anda Linux isletim sistemine geçmek isteyip,

arastirmalar yapan eksik bilgi basliklarini tamamlayip süreci baslatmak

üzere olan briyim.

Yasadigim ve ögrenmek için yogun çaba gösterdigim bir çok nokta oldu ve

daha ögrenemedigim bir çok nokta var.

Sizlerden cevap bekliyorum... Eger bu ve buna benzer uygulamalar var ise

bana uygulama hakkinda bilgi vermenizi rica edecegim

İyi Çalismalar

Özhan KÜRKÇÜ

"Bu vatan ve evlatlari bizim, ne paramiz bosa gitsin ne de hirsiz damgasi yiyelim.

Özgür Yazilimla birikimlerimiz artsin, çocuklarimiz gelecege daha bir güvenle baksin..."

Merhaba,

Böyle bir çalisma sanirim yeni kullanicilar için oldukça faydali olacaktir

diye düsünüyorum.

Fakat hali hazirda butür bir çalisma olup olmadigi konusunda bir fikrim yok.

Bu önerinizi Linux / Linux Sphbet listelerine yaparsaniz, çok daha faydali

olacagina inaniyorum.

Listeler üye olmak için http://liste.linux.org.tr adresini kullanabilirsiniz.

iyi çalismalar,

Hakan Uygun