[Linux-sohbet] Re: belgeler.org

From: Necdet Yücel (nyucel@comu.edu.tr)
Date: Thu 08 Dec 2005 - 14:53:50 EET

Selamlar,

Prş, 2005-12-08 tarihinde 20:10 +0800 saatinde, Kai Geek yazdı:
> dökümanlara bir yenilik yapılabilir. Belgelerin içerikleri redhat ağırlıklı ve çok eski diye düşündüm.
> Bir grup çalışması ile eski yazarların belgelerinin telifi bozulmadan yenilenebilir diye düşünüyorum.

Önerdiğiniz yeniliklerin yapılabilmesi ancak katkı vermenizle mümkün
olabilir. http://www.belgeler.org/KiTAPLIK/index.html adresine
bakarsanız eylül ayından bu yana 19 yeni belgenin eklendiğini
göreceksiniz. Vakit bulabildiğimiz oranda belgeleri güncellemeye de
çalışıyoruz. Ancak unutulmaması gereken bir kaç nokta var:

* Çeviri ve belge hazırlama işleri sadece gönüllüler tarafından
yapıldığından, belgelerin güncelliğinin sağlanması her zaman mümkün
olmayabiliyor. Sitenin güncellenmesi, belgelerin kontrol edilmesi, site
altyapısı gibi işlerin yükü tamamen Nilgün Belma Bugüner'in
omuzlarında.

* Belge hazırlamak ve çevirmek oldukça zahmetli ve bilgi isteyen işler.
Örneğin "kernel 2.6 çıktı" diyorsunuz ama
http://www.belgeler.org/howto/kernel-nasil.html adresindeki "Çekirdeğe
Yama Uygulanması ve Çekirdeğin Derlenmesi NASIL" belgesini güncellemek
fazla taliplisi olmayan bir görev.

* belgeler.org mümkün olduğunca dağıtımdan bağımsız belgeleri
bulunduruyor ama bir konuyu anlatan yazar ancak kullandığı dağıtım ile
örnek verebildiğinden müdahale şansı olmuyor. Bence gerekmez de.

Katkıda bulunmak isterseniz sizin de yapabileceğiniz bir şeyler mutlaka
vardır.

iyi çalışmalar dilerim.

--
Necdet Yücel