Re: [Linux-sohbet] Şifreleme, Dijital İmza vb...

From: Necati DEMİR (ndemir@demir.web.tr)
Date: Mon 08 Aug 2005 - 12:50:29 EEST

> Teşekkür ederim. Kafamda daha iyi oturdu şimdi.. Peki fingerprint tam
> olarak neden oluşuyor ? Yani elimizde fingerprint denince somut olarak
> ne var ?

fingerprint, anahtarınızın hash'idir.
Somut olarak örnek vermek gerekirsek;

ndemir@Linux:/$ gpg --export --armor ndemir

ndemir@Linux:/$ gpg --fingerprint ndemir
     Key fingerprint = 8525 9E78 F4EB 1DC6 51F3 1913 BB0D 7D9A AF7F 745F

İlk komut public anahtarımı yazarken, ikinci komut buna ait
fingerprint'i çıkarıyor.

> Bir de GAIM ve Thunderbird konusuna açıklık getirebilirseniz çok
> sevinirim. Teşekkürler..

Gaim hakkında bir fikrim yok ama thunderbird hakkında bir link[1]
verebilirim. Bu linkte thunderbird ile enigmal'in nasıl kullanılacağı
anlatılmış.

[1] http://shinji.via.ecp.fr/gallery/gpg-enigmail-howto

Necati DEMİR
http://demir.web.tr