[Linux-sohbet] Re: [Web-icerik-cg] (konu yok)

From: Arda Cetin (arda@linux-sevenler.org)
Date: Thu 14 Apr 2005 - 14:47:37 EEST

 baran bilen wrote:
> Arkadaşlar aşağıda basından alınan bir bilgi göreceksiniz. Bu konuda
> neler düşünüyorsunuz?

Yorum yapmaya bile deymeyeceğini düşünüyorum. Şahsen bu tür haberleri çok
fazla ciddiye almıyorum ancak bu seferlik bir istisna yapabilirim.
Konuyu siz açtığınız için birkaç sorum olacak.

> [...]

> endüstri lideri müşterilerinin Linux yerine Microsoft Windows Server
> 2003'ü tercih etmelerinin en büyük nedeni olarak güvenilirliği
> gördüklerini açıkladı. Bağımsız test ve analiz firması VeriTest
> tarafından açıklanan ayrı bir raporda ise, gerçek dünya simülasyonlu
> bir senaryoda Windows Server 2003'ün, Red Hat Enterprise Linux AS
> 3.0'ten daha güvenilir bulundu. National Enterprise Systems Baş
> Teknoloji Sorumlusu Matt Javorsky "Bir yıl önce SCO UNIX'ten Red Hat
> Linux'e geçtik. Şirketimiz 8 ay süresince daha önceki toplam 17
> seneden daha fazla aksaklık süresi yaşadı" dedi.

1. Bu açıklamanın tam olarak kaynağı nedir ve nerededir?
2. Araştırma hangi şartlarda yapılmıştır ve güvenlik testleri nasıl
gerçekleştirilmiştir?
3. Testi yapılan sistemlerine ne gibi güvenlik saldırıları yapılmıştır? 4.
Saldırıların tam olarak sonuçları nelerdir?
5. Neden Redhat Enterprise Server 4 sürümü varken RHEL 3 sürümü
kullanılmıştır? Bu davranışta bir kasıt var mıdır?
6. Araştırmada adı geçen Fender Musical Instruments Corporation firması madem
MS Windows sunucuları daha güvenli bulmakta, neden halen sunucularında Linux
ve FreeBSD sistemleri de kullanmaktadır. Yoksa kendi katıldıkları araştırmaya
itimat etmiyorlar mı?
7. Bu konunun sizinle alakası nedir? Bu araştırmayı bu listede duyurma
sebebiniz nedir? Adı geçen şirketlerle herhangi bir alakanız var mı?

NOT: Konuyu yanlış yere açtığınızı tekrar hatırlatırım, amaç sadece bilgi
paylaşımı ise bunun da bir yeri(linux-sohbet) vardır. Bilginize...

--
Arda Çetin                   <arda~linux-sevenler.org>
Arda Çetin's Weblog   : http://arda.linuxmarket.org

9F29 F20C 6E35 ACF8 F5A7 9378 8458 C735 A8ED 317A