[Linux-sohbet] Ozgur Yazilim/Acik Kaynak Kod uzerine bir arastirma

From: izlem Gozukeles (izlem.gozukeles@emo.org.tr)
Date: Sun 10 Apr 2005 - 16:09:06 EEST

Merhaba,
ODTU Bilim ve Teknoloji Politikasi Calismalari'nda yuksek lisans
yapmaktayim. Ozgur Yazilim/Acik Kaynak Kod (OY/AKK) uzerine bir tez
hazirliyorum.

Tezimde, OY/AKK'deki is modellerini, “hacker”lar ve firmalar arasindaki
iliski baglaminda inceleyecegim. Iki taraf da dogasi geregi farkli
motivasyonlarla hareket ediyor. Calismada, en uygun is modellerini
koymaya calisacagim.

“Hacker”i biraz daha genel bir baglamda kullaniyorum. “Hacker”, kavrami,
calismada daha cok yeni bir is kulturune/etigine isaret ediyor. (bir
bakima Pekka Himanen'in “hacker ethic” adli kitabindakine benzer bir
kullanis)

Dolayisiyla, “hacker” kavrami icinde sadece yazilim gelistirenleri
degil, OY/AKK'ye belgelendirme, seminer verme seklinde katki koyanlari
da degerlendirecegim. Ama yine de farkli kategorilerde ele alinacak.

Firmalara gelince. Dogal olarak firmalar farkli motivasyonlarla hareket
eder. Su ana kadar ki calismalar daha cok bireylerin motivasyonlari ile
ilgilendi. “Insanlar dogrudan maddi cikar elde etmeksizin bu isi neden
yapiyor?” sorusu soruldu. Daha sonra gundeme firmalarin motivasyonu
geldi. Bu konuda bir calismaya asagidaki adresten ulasabilirsiniz:
http://opensource.mit.edu/papers/rossi_motivations.pdf

Simdi de ikisi arasindaki iliskiyi incelemeye calisacagim.

Calisma alanim Turkiye olacak. Mumkun oldugunca cok kisiyle gorusmek
istiyorum. Anket yapmaktan kacindim. “Evet/Hayir”li sorulardan cok acik
uclu, yorum yapilabilir sorulari tercih ettim.

Simdi sadete gelirsek :)

Once yazilim gelistiren “hacker”lardan baslamak istiyorum. Daha sonra
diger "hacker"larla ve firmalarla gorusecegim:

Yuzyuze gorusmek ilk tercihim. Ama bunun disinda genelde e-posta ile
gorusmeye calisacagim.

OY/AKK camiasinin takildigi kafeler, barlar (cok yuksek sesli
olmayanindan), pastaneler vs var midir? (Ankara'da ya da istanbul'da)

Sadece, yoruma/tartismaya acik 10 soru soracagim. Fazla vaktinizi
almayacagim :)

Guzel gunler

--

Ibrahim Izlem Gozukeles, * In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates?