[linux-sohbet] Re: =?iso-8859-1?b?X0hvdGVsX290b21hc3lvbl9wcm9ncmFt/T8/?

From: bim@asteriahotels.com
Date: Wed 22 Sep 2004 - 10:04:33 EEST

> Merhaba,

> Soylemek istedigim buydu.

--Elbette, finansal yönünü düşünerek, ücretsiz olmasını ön plana
çıkarıp vurgulamak yanlış, ve haksız bir
davranış olur. "Free" sözcügünün sadece ücretsiz! anlamına
gelmediği, bu sözcükten aıkarılması gereken asıl ve
ilk anlamın "Özgür" 'lük demek oldugu, sayıları yüzbinlerin
üstünde geliştiricisi, çevirmeni, destekçisi, milyonlarla ifade edilen
kullanıcılarının bulundugu konularından da bahsedilir.
Bu konuda yazılanların hiçbirinden en ufak bir fikir
ayrılıgına sahip değilim.

--Lakin bilgisayar/iş istasyonlarına gözünü açtıgından beri
MS uygulamaları ile yatıp kalkan ve bana ayıracak vaktinin çok
kısıtlı oldugunu bana her ortamda hissettirebilen bir yönetici
ile yapılacak konuşmayı lehime sonuçlandırabilmek için
sahip oldugum kısıtlı vaktimde anlatabildiğim kadar çok ve
anlatabildiğim kadar anlaşılır halde anlatmaya
çalıştım GNU'yu. Bunun semeresini de bazı yerlerde
aldım bazı yerlerde alamadım.

--Bunun yanında önceki e-postamda sadece "...sanıyorum hiçbir patron
reddedemez." şeklinde belirttiğim ifadeler de GNU ve Linux ile ilgili
bir konuşmanın girizgahıdır ve sadece fikirdir.

--Doruk bey, "otelin her hangi bir yerinde linux kullanılıyor mu?"
diye sormus, otelin internet kafesinde Mandrake 10 Community Ed.
kullanıyoruz, (PC'ler XP Home lisansına sahip), birde DSL internet
erişimimiz RH 9.0 iptables-squid le sağlanmakta. Bazı
departmanlarda da open office 1.1.1 kullanmaktayız.

--Maksadım "Hotel Otomasyon Programı" konu başlığı
ile gelmiş bir e-postaya konu ile ilgili
bildiklerim/yaşadıklarımı paylaşmaktan ötede bir anlam
taşımamakta idi. Yanlış
anlaşılmadıgımı ümit ederim.

Saygılarımla.