[linux-sohbet] Re: _Hotel_otomasyon_programı??

From: m.barış demiray (barisdemiray@yahoo.com)
Date: Tue 21 Sep 2004 - 19:05:37 EEST

--- "Hakan C." <hcivelek@turkosigorta.com> wrote:

> [...]

Merhaba,

> BENCE GNU/LİNUX FİNANSAL ANLAMDA REKLAMINI YAPMAK
> ÇOKTA
> YANLIŞ DE=C4=9EİL,
> ÖNEMLİ OLAN SADECE LİSANS ÜCRETİNDEN DOLAYI
> HESAPLI BİR SİSTEM OLDU=C4=9EUNU VURGULAMAK
> YANLIŞTIR.

Soylemek istedigim buydu.

> LİNUX AYNI ZAMANDA DONANIM YATIRIMI AÇISINDANDA BİR
> TAKIM
> TASARRUFLAR SA=C4=9ELAR. KISITLI DONANIM İLE
> SORUNSUZ
> ÇALIŞIR.

Iste bu da kodun kalitesi sayesinde olur. Yani
insanlara `ayni donanim uzerinde daha cok verim
alirsiniz' dersek en azindan bir seylerin farkina
varmalarini saglayabiliriz.

> LİNUX SANILDI=C4=9EININ AKSİNE KULLANIMI KOLAY BİR
> İŞLETİM SİSTEMİDİR.

Maalesef son kullanici icin bunu soylemek cok zor.
Bizim icin kolay cunku meslegimiz, ilgi alanimiz,
bolumumuz bilgisayarla ic ice ve bir sorunla
karsilastigimizda uzerine gidip cozumu ogrenmeye
calisiyoruz. Ancak son kullanici icin hala film
oynatan, yazicidan cikti almaya yarayan bir `makine'.
Kabul edelim ki windows'u yazanlar da bunun farkinda
ve ona gore cozum urettikleri icin sistemleri yaygin.
Bir kac tiklamayla kurulan bir ag baglantisinin arka
planinda nelerin dondugunu yazsak sayfalara sigar mi?
:) Bu gibi dogrudan son kullaniciyi hedef alan
ozelliklerin bir cogu da GNU/Linux'te yok. Bu yuzden o
bu kadar cok ozellestirme ve ayrinti sunabiliyor.
Acikcasi bu gibi ozelliklerin eklenmesi konusunda da
taraftar degilim. GNU/Linux'un de `insan alma yazilim
al' akintisina kapilmasini istemiyorum.

> BU YÜZDENDE GNU LİSANSINA SAHİP PROGRAMLARI
> KULLANMAKTAN
> ÇEKİNİLMEMELİ DİYE
> DÜŞÜNÜYORUM.

Umarim bunun aksini benim iletimden
cikarmamissinizdir. Yoksa feci sekilde yanlis
anlasiliyorum demektir. :-)

> ŞİMDİLİK BU KADAR.
> HOŞÇAKALIN

Iyi calismalar.

NOT: Iletilerinizi kucuk harflerle yazarsaniz daha
rahat okunabilir.

> HAKAN C.

====
M.Barış Demiray

DOS: n., A small annoying boot virus that causes random
spontaneous system crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.