RE: [Linux-sohbet] SuSE Linux'ta kritik açıkHk...

From: Serkan ATEŞ (serkanates@armafiltre.com.tr)
Date: Sat 30 Oct 2004 - 12:21:12 EEST

Doğru söze ne denir...
Ağzına yüreğine sağlık...

Sevgilerimle...

-----Original Message-----
From: linux-sohbet-bounces@liste.linux.org.tr
[mailto:linux-sohbet-bounces@liste.linux.org.tr] On Behalf Of A. Murat Eren
Sent: Saturday, October 30, 2004 12:15 PM
To: linux-sohbet@liste.linux.org.tr
Subject: Re: [Linux-sohbet] SuSE Linux'ta kritik açıkHk...

 Merhabalar,

On Saturday 30 October 2004 09:48, Serkan ATEŞ wrote:
> NTV de "SuSE Linux'ta kritik açık" başlığı altında yayınlanan haberde 2.6
> çekirdeğinde açık olduğunu ve 2.6.8 ve 2.6.9 olarak update edilmesi
tavsiye
> ediliyor. Açık sayesinde ise özel ip paketleriyle sisteme sızılacağı
haberi
> veriliyor.

 Biz de bir kac kisi sans eseri NTV radyo'dan duymustuk bu haberi. Diger
kanallara gore makul olsa da yine ziyadesiyle sacma bir teknik anlatimla aba

altindan Linux kotuleme amaci guden bir seyden ibaretti kendisi.

> Yalnız son paragraftaki cümle biraz taraflı gibi geldi bana.
> Sizce de gerçekten Linux sayısı az olduğu içinmi daha az saldırı alıyor,
> yoksa Windows'a göre daha fazla ayakta kalabildiği için mi aldığı
> saldırılar göze batmıyor ??...

 Son paragraftaki cumle kesinlikle tarafli. Yazi en basindan tarafli zaten.
Ne
de olsa ntv"MSN"bc'den bahsediyoruz.

 "Linux'ta aciklar cikmaya basladi" demek bir haber merkezinden
beklenmeyecek
taraflilik ile soylenmis bir yalandir.. Linux'ta aciklar cikmaya baslamadi,
zaten bunlar hep duyurulurdu ve bu bizlerin, Linux'cularin, acik kaynak koda

inanan insanlarin en cok ovundugu seylerden birisi.

 Saygin ve kendi basinda ayakta duran bir NTV gormeyi isterdim fakat,
Turkiye'de nerde guzel bir seyler yapiliyorsa bunun illa bir tarafindan dis
kaynakli olmasi gibi bir gerekliligin soz konusu olduguna inanacagim en
sonunda. NTV gibi "haber almak" noktasinda insanlarin cok buyuk bir kisminin

neredeyse tek alternatifi olan bir yayin organinin objektifligi filan bir
kenara birakarak, haber vermekten ziyade Microsoft maşalığı yapmasi cok
uzucu.. Insanlar orda haber izliyorlar, gelismeleri takip etmeye
calisiyorlar
ve arada da reklamini yapmak zorunda olduklari sirketlerin menfaatlerine
yonelik sacma haberleri araya sokusturuyorlar. Bu yapilanin bir adi var halk

arasinda, fakat ben simdi sarfetmek istemiyorum..

 "Linux'un kullaniminin artmasi hacker'lari bu isletim sistemine
yoneltiyor.."

 Hacker'lar zaten yillar once Linux'a yonelmisti. Fakat kelimeleri *halk*in
anladigi anlamlari ile kullanmak reklam yaparken basvurulan yontemlerden
birisi.

 Sanki daha onceden Linux ile ugrasanlar yokmus da yeni yeni peydah olmus
gibi
bir cumle bu da. Dunya'daki web sunucularinin 2002 yilinda %60 civarindaki
bir kisminin (bir miktar daha fazla olabilir) Apache oldugunun, onlarin da
yarisinin Linux sunucularda calistiginin farkinda olmadan bunun soylenmis
olabilecegini dusunursek fazla iyimser yaklasmis oluruz. Sanki butun dunya
Microsoft kullaniyordu, dolayisiyla herkes ona saldiriyordu ortada Linux
bulamadiklari icin.

 "Son gunlede ortaya cikan Linux'a da artik saldirmaya basladilar ve bakin
iste ne bicim de mahvediyorlar Linux'lari muhterem seyirciler. Kernel'de
acik
mi ne varmis. IP paketi filan gonderiyormussunuz, isterseniz siz de
gonderin.
Novell de tepe taklak oldu, ne yapacaklarini sasirdilar. Kernel'ciler
sitelerinde kendi agizlarindan bas bas bagiriyorlar. Daha aciklarini ort bas

etmeyi bilmiyorlar.. Simdi butun hacker'lar ve virus programcilari Linux'a
yonelecekler. Fakat neyse ki biz Linux'un tü kaka oldugunu biliyoruz, firsat

buldukca bu bildiklerimizi size anlayacaginiz sekilde aktarmaya devam
edecegiz. Turkiye'nin haber kanali (bu arada son service pack'i kurdunuz
mu?)."

 Tebrik ediyorum.

 Selamlar.

--

- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A. Murat Eren meren@uludag.org.tr http://cekirdek.uludag.org.tr/~meren/ 0x88FD9FC7, 910A FCB3 2AAB 4CA5 E4D9 EFFA 6555 A33A 88FD 9FC7 - -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -