Re: [Linux-sohbet] Bütce

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Thu 14 Oct 2004 - 14:26:42 EEST

Merhabalar,

Devrim GUNDUZ wrote:

> Linux ve diğer özgür yazılımlar üzerine çalışan bir firma sahibi
> olarak yazıyorum bu yanıtı:
>
> Şuna emin olun; eğer böyle bir ihaleyi Linux'a 'verirlerse', bu
> desteği verecek firma da bulunur, eleman da. Şu anda bu yok; çünkü
> bununla uğraşan firmaların n yerde şube açma gibi bir lüksleri yok.
> Aslına bakarsanız bırakın Linux şirketlerini, kaç firma açabilir n
> yerde şubeyi?
>
> Çözüm ne peki? İşbirliği. Ben Ankara'dayım; A şehrinde bir firma ile
> işbirliği yaparım, gerekirse eğitimini de veririm ve o firma benim A
> [...]

Devrim çok önemli bir noktaya parmak basmış. Rüşvet vermek değilse bile,
daha ihale açılmadan önce, o kamu kurumuna aylarca -belki yıllarca-
öncesinden gidip, demo olarak oraya bir bilgisayar kurup, orada
kurcalamaları için bırakıp, kendi istedikleri herşeyin yapılabileceğine,
hatta en iyi şekilde sizin çözümünüzle yapılabileceğine gerekli mamları
ikna ettikten sonra ancak ihaleyi alabiliyorsunuz. O durumda da, zaten,
ihalenin şartnamesini size yazdırıyorlar, siz de kendi firmanızı tarif
ediyorsunuz. E hangi kamu kurulunda gerçek anlamı ile "sistem analisti"
"programcı" falan var, şartnameyi uygun şekilde yazacak? Olmayınca, özel
şirketlere yazdırılıyor...

Yani %90, ihaleler için teklif istenmeden, kimin kazanacağı bellidir.

Kısacası evet, teknik sorunlar, hatta "n yarde sube" bile, bir şekilde
aşılır. Prosoft Redhat temelli destek veriyor, Türkiye çapında, Novell
Türkiye'de de faaliyetlerine artarak devam ediyor, bunun gibi "adı ve
geçmişi olan büyük bir firma" ile işbirliği yaparak, bu tür ihalelere
girilebilir.

Ama ihale şartnamesinde MS Office paketi, Windows işletim sistemi,
Oracle veritabanı gibi markalar ismen geçiyorsa, -her ne kadar yasalara
aykırı ise de- hiçbir şey yapamazsınız. İhalenin iptali için şikayette
bulunursanız (X markası kayırıldı diye), o kurumla papaz olursunuz.
Önemli olan, şartname yazılmadan, şartnameyi yazanları ikna edebilmek.
Ürün-marka bağımsız ihaleler açılsın, gerisi gelir...

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.