[linux-sohbet] Re: bitirme çalışması

From: Serbülent (serbulent_u@yahoo.com)
Date: Fri 08 Oct 2004 - 13:08:21 EEST

Merhaba,

Bende K.T.U ogrencisiyim. Universitemizde Linux ile
ilgenen hocalar bulunmakta doğal olarak. Ancak burada
LKD ne yapabilir konusunda fikir belirtmek istiyorum.
Öncelikle insanların niçin .net e balıklama atladığını
açıklayım. Bunun sebebi M$'nin üniversitemizde vermiş
olduğu birçok seminerin yanı sıra bitirme projelerini
.net ile yapacak öğrencilere kaynak kitap, lisanslı
program ve teknik destek vaad etmiş olmasında yatıyor.

Öte yandan bu imkanların hemen hepsi GNU/Linux
camiasında bulunuyor. Ancak eksik kalan kişilerin
yönlşendirilmesidir. Örneğin IBM gibi birçok kuruluş
açık kaynak için M$ benzeri destekler vermektedir
ancak insanların bundan haberi yoktur. Ayrıca bitirme
projesini seçmek de apayrı bir dert konusudur. Bu
konularda yol gösterici olabilecek, piyasa tecrübesi
olan insanların desteği önem kazanmaktadır. Buu
noktada Eğitim Çalışma gurubu benzeri bir çalışma
gurubunun kurulması ve üniversiteler için açık kaynağa
destek veren firmalarında desteği ile bir portal
kurulması son derece faydalı olacaktır. Bu konuda LKD
bünyesinde yapılabilecekler için yetkili arkadaşların
görüşlerini duymak isterim. Ayrıca bu portalın ve
çalışma gurubunun kurulması için aktif olarak destek
de olabilirim.

Herkese bol Linux'lu günler dilerim.