[linux-sohbet] Re: bitirme çalışması

From: onuryalazi@mersin.edu.tr
Date: Fri 08 Oct 2004 - 01:35:57 EEST

On 07 Oct 2004 23:10 EEST you wrote:

> selamlar
Merhaba,
> karadeniz teknik üniversitesi bilgisayar mühendliği son sınıfta okumaktayım.Malum son sene bitirme yapmak lazım.Bitirme deyince millet .net te sunu yapalım bunu yapalım diye atlayı verdi.Açıkcası yaklaşık 3 senedir linux ile ilgilenmekteyim ve bitirmeyi de linux üzerinde yapmak istemekteyim.Acaba linux.org.tr olarak bitirme çalışmalarına öncülük edilebilir mi? Bu konuda görüş ve önerilerinizi beklemekteyim.

Bitirme çalışmaları konusunda yakın çevremde ve bazı uzak çevrelerde gördüğüm, ticari işletmelerin üretmesi gereken yazılımlar benzeri uygulamalarak geliştirerek, hızlı ve kolay biçimde bu "dertten" kurtulma çabası. Tabii bu noktada okulun yönlendirmesi de ön plana çıkıyor. Sanırım bu tür bir çalışma yapmak için öncelikle kendinize bu işe sıcak bakacak bir öğretim görevlisi bulmanız gerekiyor. Mersin Üniversitesinde Linux Çekirdeği ve Açık Kaynak dünyası üzerine bir tez çalışası yapmak istediğimde bu sorunu ve "Bitirme çalışması olacak TEZ olmaz" problemini aşamadım. Eğer bunu aşsaydım 3 sınıftan itibaren çalışmaya başlayacaktım. ( Gerçi altından kalkamayabilirdim bu da ayrı bir konu ;) )

Şimdi burda LKD den nasıl bir öncülük beklediğinizi merak ediyorum.
Bence iyi bir proje üretip bir de öğretim görevlisi bulmanız bu konu için yeterli olacaktır.

( Tabii iğne-çuvaldız meselesi kendim de farklı bir yol izledim denemez . Labirent çözen robot yapmak için başlayıp, sadece konsept ispatı sunabildik :( )

Onur Yalazi

http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.