[linux-sohbet] Re: spam ma? =?ISO-8859

From: m.barış demiray (barisdemiray@yahoo.com)
Date: Mon 04 Oct 2004 - 16:21:44 EEST

Merhaba,

--- Ali AYEN <a2@aliayen.com> wrote:

> Aslinda onu Emniyetin verdigi soylenen cevaba
> istinaden yamistim. Yani
> posta
> kutularina reklam atmanin da bir miktar suc
> sayilabilecegine dair.

Sayilmali bence. Bir keresinde uzerine koskoca kirmizi
yaziyla yazmistim `reklam atmayin' diye; takmadilar
bile :-)

> Internet
> icin dusunmemistim ama bir beyin firtinasi
> olusabilir belki.
>
> Simdi, internet e girdigim anda, her yer benimse,
> yani ozgurluklerim
> sinirsiz ise bilgisayar virusleri ve bilgisayar
> korsanlari, kisisel
> gizliligimin pesinde olan o kadar insan sucsuz ondan
> otesi hakli mi
> oluyor?

Aslinda her yonden ozgur oldugumuzu dusunursek onlar
hakli oluyor ama degiliz. Yani eylem ve dusunce
yonunden ayri ayri bakarsak bu boyle. Eylemde
baskalarinin ozgurluklerini engellemeyecek kadar
ozguruz; dusuncede ise sinirsiz. Internette de anonim
oldugumuz icin bunlar biraz genisliyor ama yine de
baskasina zarar verecek kadar ozgur olamayiz. Kisaca
tamamen ozgur degiliz ve virus yazarlari ile korsanlar
hakli olmuyor.

> Spam mail e izin verilebilir diyen bir zihniyetin bu
> sorulari
> yanitlamasi
> zordur bana gore.

O zihniyetle iletisime gectim de (dayanamadim);
`baskalari neler icin reklam dagitiyor biz egitim gibi
bir sey icin mesaj atinca suc oluyor' seklinde bir
bildirimde bulundular. Yani egitimin kutsalligi ile
genel ahlak kurallari birbirine karismis durumda. Zor
bir durum bence de.

> Yanlis anlasilmasin oyle icin dolu da bu konularda
> biraz olsun dert
> yanmak
> istedim :)

guzel de oldu :-)

> Gorusmek uzere!
>
> Ali

=?ISO-8859-1?Q?=?ISO-8859-1?Q?ISO-8859-1?Q?il_atan_bir_adamın_dayan
> ağı???

> aslinda :)
> Evet, fakat internetin kamusal alandan cok uzakta
> oldugunu hatirlatirim.
>
> Oyle ki internet bence GNU felsefesinin en cok
> yasandigi alan olma
> ozelligini tasiyor olabilir.(Arastirmasini yapmadim,
> kisisel fikrim.)

====
M.Barış Demiray

DOS: n., A small annoying boot virus that causes random
spontaneous system crashes, usually just before saving a massive project. Easily cured by UNIX. See also MS-DOS, IBM-DOS, DR-DOS.