Re: [Linux-sohbet] ; sonrada Türkiye'de

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Sun 28 Nov 2004 - 21:31:09 EET

> peki...
> 1 hafta once bir dostumla hararetli bir sekilde tartisiyorduk. Windows
> mu daha kullanici dostu yoksa linux mu diye... ben hararetle Linux' u
> savunuyordum. Ancak, her ne kadar savunsam da Linux' un bu konuda
> Windows' a gore biraz cocuk kaldigini kabul edersiniz. Kullanici
> Dostlugu konusu ogrenildikce fikir degistirilecek bi sey degil bana
> gore. Linux cdsini cd-romdan iceri sokup kurana kadar ki ve ondan
> sonrasini yazsaydim keske. hic bi sey bilmeyen (windows da dahil) bir
> insanin gozuyle neler yasandigini yazsam bana hakvereceksiniz.
> [...]

Merhabalar,

Boyle cok boyutlu olaylari/kavramlari kiyaslamak her zaman
problemli olmustur. Cok boyutlu karar teorisi karmasiktir, ve
su daha iyidir demenin uzerinde anlasilan bir yontemi yoktur.

"Kullanici dostu" kullaniciya gore epey degisir. İki
farkli kampta insanin birbirini ikna etmesi zordur. Arada
felsefi farkliklar vardir. "Linux" tek bir urun degildir,
windosta oyledir.

Bu liste linux uzerine kavgalarin yapilacagi bir yer degil.
Siz, elinize aldiginiz Linux dagitimini kurarken ve
kullanirken, yasadiginiz sorunlari yazin. Bu liste ve baska
yerde yayinlayin. Bunlari yayinlamaniisteriz,
burada bir sansur vs uygulamak istemiyoruz.
Bunlari, bu duzeyde tartismak bir ise yaramaz, geyigin otesine
gecemez.

Bu sorunlarin cozumunde, Linux camiasindan yardim
istiyorsaniz, sorunlarinizi yazin, gerekli detayi verin,
cogunlukla yardimci olunacaktir. Araya lutfen, "Linux
kullanici dostu degildir", "Windows mu kursam acaba" ifadeleri
karistirmayin. Bunlar, sizin kendi kendize karar
vereceginiz, kisisel kararlardir. Kimseye hesap vermek
zorunda degilsiniz, kimse de sizi ikna edemez.

Somut onerileriniz var ise, onlari yazin. Daha somut
katki verebilecekseniz, buyrun katilin aramiza. Ucundan
tutabiceginiz kadar tutun. Hepimizin elimizden geldigi olcude,
Linux'u gelistirmek, yaginlastirmak icin caba harciyoruz.
Bu cabaya katilmamak sizin vereceginiz bir karar.

Tartismalar somut konular etrafinda olsun, havanda su dogme
anlamina gelebilecek tabir cazise " geyik muhabbetinden" uzak
duralim.

selam, sevgi, saygi ve gosgoru

Mustafa Akgul