Re: [Linux-sohbet] ; sonrada Türkiye'de linux neden yayginlasmiyor?....

From: Ali Erdinç Köroglu (erdinc@erdinc.info)
Date: Sun 28 Nov 2004 - 21:06:08 EET

Merhaba,

On 28 Nov 2004 11:06:54 -0500
ozgur gursoy <ozgurgursoy@netasistem.net> wrote:

> peki...
> 1 hafta once bir dostumla hararetli bir sekilde tartisiyorduk. Windows
> mu daha kullanici dostu yoksa linux mu diye... ben hararetle Linux' u
> savunuyordum. Ancak, her ne kadar savunsam da Linux' un bu konuda
> Windows' a gore biraz cocuk kaldigini kabul edersiniz.

Asla bunu kabul etmem!

> Kullanici Dostlugu konusu ogrenildikce fikir degistirilecek bi sey degil bana gore.

Bana göre de her bilgisayar kullanıcısı kadar akıllıdır..

> Linux cdsini cd-romdan iceri sokup kurana kadar ki ve ondan sonrasini yazsaydim keske.

Yapmanız gereken sadece monitorde yazanları okuyup uygulamaktı oysa..

> hic bi sey bilmeyen (windows da dahil) bir insanin gozuyle neler yasandigini yazsam bana hakvereceksiniz.

Bilmemek değil öğrenmemek ayıp ve insan bu dünyada sadece çoğalmak için değil öğrenmek için de var.

> Windows da programlari virusler cokertiyor dogru. Ama su anda
> notebookumdaki konqueror uygulamasi iki de bir crash oluyo ? virusten
> oldugunu sanmiyorum. Ve bir aceminin linux kurma hikayesini yazacagim.

Sizden ricam "ben kuramadım arkadaşlar, beceremedim yardım edermisiniz" demenizdir.
Linux yada Mandrake'nin bu durumda hiç bir suçu yok. Linux'u diğer işletim sistemi üreticisinden ayıran
en önemli nokta sizi bir ticari meta olarak görememesidir. Sizi ticari meta olarak gören firmalar bile
hiç bir şekilde size işletim sistemi garantisi verememektedir.

Parası olan araba ve bakkaldan alır gibi ehliyet alıp trafiğe çıkıyor, kaza yapıyor.
Ozaman "yaa bak arabanın aksındaki bilmem ne bilyasının çapında %20'lik bir bozulma olmuş araba bu yüzden
öndeki arabaya çarpmışmı" diyorlar yoksa "yaa frene basayım derken gaza başmışım be abicim" mi?

Önce iğneyi kendinize sonra çuvaldığı başkasına batırın.

--
Sevgiler
Ali Erdinç Köroğlu