Re: [Linux-sohbet] fedora core 3 ilk izlenimler

From: Ali Alphan Bayazit (listeci@bayazit.net)
Date: Wed 17 Nov 2004 - 05:11:14 EET

On Wed, 2004-11-17 at 00:22 +0200, A. Murat Eren wrote:
> Elbette parayi dusunecek. Bunu tartismak sacma olur, bir sirketin
> paradan
> baska bir seyi oncelikli olarak dusunmesi kadar sacma bir sey olmazdi
> bence.
> Onlara sirket degil non-profit organization diyoruz zaten..

yanlis bilmiyorsam, non-profit, kar amaci gutmeyen demek. Bi sirket kar
amaci guderken daha onemli saydigi bir misyona sahip olabilir. Politik
tartismalara girmemek icin ornek veremiyorum, ama herkes boyle
sirketlerden haberdardir heralde.

> Parayi dusunmesi ve paraya giden yollari gorebilmesi sayesinde acik
> kaynak
> kodlu yazilim dunyasina katkida bulundu, bulunuyor ve bulunacak..

valla benim kurem gelecegi karli gosteriyor, o yuzden fazla yorum
yapamiyacagim. redhat'in kar amacli bir sirket icin de ne kadar iyi
yonetildigi de ayrica bir tartisma konusudur . (tipki benim yonetim
isinden ne kadar anladigim gibi)

> Novell, HP ya da IBM'in de durumunun farkli oldugunu dusunmek ne
> kadar abes
> ise parayi en one koydugu icin sitem etmek de o kadar gereksizdir
> bence.

sitem eden yok sanirim. redhat, linux kapital'e teslim olacak mi
sorusuna ornek olarak verildi. istedigini yapsin hakkidir, amaclari
microsoft olmaksa da umrumda degil kendi adima. "ceo"sunun gecen gun
soyledigi gibi Ozgurlukculer Redhat'siz de pekala yollarina devam
ederler.

> Genel olarak ozgurluk ile paranin bir ilgisinin olmadigini
> kabullenemedi
> insanlar bir turlu..

kastettiginiz "Redhat ozgurluklere saygili olup, para pesinde kosabilir"
ise cok dogrudur, zaten oyle yapiyor (simdilik). Aksini idda eden yok
takip edebildigim kadariyla. Ama ozgurlugun para ile ilgisi olmadigi
cumlesi oldukca buyuk bir cumledir. Bunu da ayrica tartisabiliriz :)

Kusura bakmayin ana konudan yer yer saptim ama nedense bu konuda yalniz
degilmisim gibi geliyor.

Ayrica Turkcemin kotu olmasindanmidir nedir, sanki soylemek
istediklerimi anlatamamisim gibi. Bu da uzucu ama yapcak bisey yok
heralde. Tekrar tekrar ayni seyleri (degisik cumlelerle) ifade ettiysem
affola...

Iyi calismalar

--
A. Alphan Bayazit