Re: [Linux-sohbet] BKBP - Bilgisayar kullanicilari bilinclendirme Platformu

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Fri 05 Nov 2004 - 17:16:04 EET

Selamlar..

MS, burada dolayli olarak, "Yazilimi Lisanssiz" kavramina Linux'u da
dahil ederek isin uzerine gidiyor. Kisacasi, siz bir bilgisayar
alirsaniz, icindeki Linux "Lisanssiz" bir yazilimdir diyebilmek durumu.
Gelecek A.S., GL 2.0 ile birlikte GPL'in bir kopyasini kagida basili
olarak verip, "Iste lisansi bu kardesim" diyordu. Bicare kullanici cogu
zaman boyle bir lisans kagidi/belgesi gormedigi surece, urunu lisansli
olarak kabul etmiyordu.

Yani, aslinda, bu olaya el atmak lazim. Bu noktada, yazicioglundaki
arkadaslar, VATAN Computer vs. gibi irice OEM'ciler vs. ile elbirligine
gidilebilir.

Saygi ve sevgiler..