[linux-sohbet] Re: yeni resimler

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Mon 24 May 2004 - 22:14:10 EEST

merhaba,
On Mon, May 24, 2004 at 09:50:10PM +0300, S.Çağlar ONUR wrote:
> Birşeyi çok merak ediyorum, bu e-postaları okurken hangi ruh hali
> içindesiniz. Yani neden hemen silahlar çekiliyor, karşı saldırıya
> geçiliyor. Benim mi yazım tarzım ters, eğer öyle ise uyarın elimden
> geldiğince düzelteyim ama nolur sohbet ediyoruz burda _kavga_ değil.

sanirim bu konuda biraz haklisiniz. gereginden daha keskin bir tepki verdim
gibi. fakat bu konu bu listede ilk defa konusulan bir olay degil. yaklasik
olarak her senlikten sonra bu tekrarlanir. biri ortaya yaw bu video'lar hangi
program ile yapildi der. cevap 3 yildir windows ortaminda yapildi olur.
ben de yine her seferinde size verdigime benzer bir cevabi baskasina veririm
(buradan cikaracagimiz sonuc 3 yildir ayni odunlugu yaptigimdir ;)

burada beni en cok kizdiran konu ise bir eksikligin varolup bunu kimsenin
kabullenmek istemeyisi. linux'da kullanimi kolay, windows'daki rakiplerine
bir alternatif sunabilen gpl bir video editoru (bence) yok. parali olanlar ise
1-2 taneyi gecmez. insanlar bunun yerine, hayir efendim bir suru program
var, siz kullanmasini bilmiyorsunuz gibi fikirler ile olaya yaklasiyorlar.
sonuc itibari ile duz bir ascii dosyasindan bile video yapilabilir (oturup
binary yazabilecek kadar yetenekli arkadaslar vardir aramizda ;). ama is
linux'da video yapmakta degil, bunu en etkin ve hizli sekilde yapabilmekte.
ki gpl dunyasi buna suan icin doyurucu bir cevap sunmamakta.

dogrudur, povray gibi muazzam bir free video rendering aracimiz var. peki rica
ediyorum durust cevap verin: sadece text editoru kullanarak gorsel hareketli
bir media yapmak ne derece usa yatkin? bunu kac hollywood firmasi yapmis?

aslinda bana sorarsaniz hollywood'da yer alan buyuk firmalari olaya hic
karistirmamak lazim. adamlar basar parayi, gelmis gecmis en iyi video editing
ve platformdan bagimsiz programi yazdirirlar. o ap ayri bir konu.

> Şimdi konu nereden geldi ve neden benim dijital video düzenleme
> tecrübeme ve bunun boyutuna geldi anlamadım ben. Ben bir bilgisayar
> mühendisiyim, ne tür bir tecrübe beklediğinizi de anlamadım? Konu
> hakkında yazabilmek hakkını kazanmak için yönetmen, eleştirmen, montajcı
> falan mı olmak gerekiyor.

bunu sorusum su yuzdendi: nasrettin hoca gibi, bana essek dusmus biri lazim
da ondan. hatta davulun sesi uzaktan hos gelir sozu de burada tatli niyetine
ikram edilebilir :P

sanirim benim de linux konusunda yaralarimdan biri budur. cogu genc linux
kullanicisinin tersine her isimi konsolda gorurum (sanirim kullandigim
gui'ye sahip programlar sadece firefox ve gimp). fakat video editing konusunda
cok buyuk bir cikmaz yasamaktayim. yapmak istedigim o kadar cok sey var ki,
ama bunlar icin ne windows'a gecmek, ne de oturup bu yarim yamalak programlari
ogrenmek icin zaman kaybetmek istiyorum.

tekrar sert cikisimdan dolayi ozur dilerim.
iyi calismalar.

http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.