[linux-sohbet] Re: [dernek] LTS ve KOBİLER

From: Enver ALTIN (enver.altin@frontsite.com.tr)
Date: Tue 11 May 2004 - 16:22:53 EEST

Merhaba,
[tartışmayı dernek listesinden linux-sohbet listesine taşıdım]

On Tue, 2004-05-11 at 16:07 +0300, Tayfun Türek wrote:
> Gördüğüm kadarıyla eksik olan Muhasebe paketi birkaç proje tarafından
> geliştirilmekte ve yakında kullanıma hazır olacak. Bu yazılımları içeren
> ve LTS ile çalışan çok kullanıcılı sistemleri çözüm paketi haline
> getirip son kullanıcılara yıllık bakım ve destek anlaşması karşılığı
> vermek istiyorum.

Öncelikle çalışmalarınızda başarılar dilemek istiyorum.

Muhasebe programları konusunda birkaç husustan bahsedeceğim, edindiğim
naçizane tecrübemin düşüncelerinizi değiştirebileceğini sanıyorum.

Türkiye'de muhasebe kavramı, diğer birçok ülkede olduğundan biraz
farklıdır. Ülkemizdeki değişken ekonomik ve siyasal dengeler nedeniyle
muhasebe yazılımları süreklilik gerektirir. Yazılımların, ilgili kanun
ve kararname içerisinde değişen koşullara göre hızla yenilenmesi ve
güncellenmesi gereklidir.

Bir muhasebe programı yazmak kolay iş değildir. Yalnızca bu işe
odaklanmanızı gerektirir, mevzuatı takip etmenizi ve konuya
derinlemesine hakim olmanızı gerektirir. Üstelik sorumluluk ister. Aynı
cümleleri Yüksel Özcan ile konuşurken de telaffuz etmiştim.

Bu projelerin desteklenmesi ve en azından altyapının gerekli teknik
bilgiye sahip insanlar tarafından geliştirilmesi gereklidir. Aksi
takdirde özgür muhasebe yazılımlarının Türkiye'de ömrü, korkarım, uzun
olmayacaktır.

Bir iş yapacaksanız, muhasebe programları ağırlıklı bir olacaksa, bu
arkadaşları aynı çatı altına toplayıp yazılımları GPL lisansı altında
geliştirmelerini sağlamak ve bu çalışmaya hizmet artı değerini katarak
gelir elde etmek isteyebilirsiniz.

Aksi takdirde, yerinizde olsam, kısa veya orta vadedeki planlarımı
muhasebeci veya Turkuaz'a güvenerek yapmazdım. Her iki projeyi de yermek
amacıyla söylemiyorum, gerçekleri görebilmek gerekli.

Muhasebe stok+cari+fatura+irsaliye'den ibaret değildir. Muhasebe, Glade
ile tasarlanmış 5 tane formdan ve MySQL veritabanından da ibaret olamaz.

Şenlikte görüşmek üzere,

--
|          |  Enver ALTIN (a.k.a. skyblue)
|          |  Software developer, IT consultant
|    FRONT |
|==========|  FrontSITE Bilgi Teknolojisi A.Ş.
|_____SITE_|  http://www.frontsite.com.tr/

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: This is a digitally signed message part