[linux-sohbet] Linux ve virus

From: Kerem Koy (kerem.koy@turkuaz.com.tr)
Date: Wed 05 May 2004 - 11:06:33 EEST

Merhaba,
Konusu acilmisken aklima takilan bir konu var.

Bir Linux sistemi ne kadar guvenlidir ? Biraz acayim ; su anki virusler ve
wormlar genelde windowsu hedef aldigi icin unix tabanli sistemler rahat ama
ya unix ve Linux sistemleri hedef alan bir virus olsa idi ne olurdu ?
Benim evimdeki mdk 9.2 im ne kadar guvende (standart guvenlik kurulumu ile )

Okudugum makalelerde yazilarda su anlatim dikkatimi cekmisti "yazilan
viruslerin ve wormlarin cogu Windows sistemleri icin yazildigindan oturu
linuxu etkilemezler" tamam bu dogru windowsa nazaran biraz daha sanslisiniz
ama nereye kadar.

Bana bu gun gelen bir mailde su satir var

("Windows" bilgisayarinizi kullanabilmenizi saglayan araclari, programlari
saglayan bir uygulamalar dizisidir. Alternatifleri vardir (Linux, Mac OS X,
FreeBSD, ... gibi). Bu alternatifler viruslerden etkilenmiyorlar.)

virusler sadece windowsu vurur tabiri yada viruslerden korunmak icin linuxa
gecin sozu ne kadar dogru ?

sadece aklima takildi

selamlar
Kerem