[linux-sohbet] Re: ...

---------

From: Baris Cicek (baris@teamforce.name.tr)
Date: Tue 30 Mar 2004 - 11:02:48 EST

    On Tue, 2004-03-30 at 13:52 +0300, Doruk Fisek wrote:

    > Merhaba,
    >
    > Tue, 30 Mar 2004 10:41:31 +0300 tarihinde Baris Cicek
    > <baris@teamforce.name.tr> soyle yazdi:

    > Oncelikle elma ile armutu karistirmamak gerekiyor.

    Evet. Mektuplari da iyi okumak gerekiyor.

    > Wine bir ozgur yazilimdir. Ne kadar yararli, ne kadar faydali oldugu
    > tartisilir ve gorus kisiden kisiye gore degisebilir. Ozgur yazilim
    > camiasinda Wine'a dusman olan bircok insan oldugu gibi, kisa vadede bir
    > gecis ortami saglayarak Linux'un kullanimini arttirdigi dusuncesiyle
    > hararetle destekleyenler de var. Oldukca *gri* bir konu Wine konusu.

    Elestirilerim wine ile alakali degil WineX ve CrossOver Office ile
    alakaliydi. duz wine ile de mfc uygulamasi disinda pek bir sey
    calismayacagina gore seminer 3 dk wine 40 dk winex xover olacaktir, on
    yargi bu biraz ama eminim. Ayrica seminerde suphem yok ama umarim
    lisanssiz yazilim kullanilmaz.

    [..]

    > Son olarak, Wine disinda tanitilabilecek elbette bircok yazilim bulunuyor.
    > http://seminer.linux.org.tr adresini duzenli olarak takip ediyorsaniz,
    > senelerdir ozgur yazilimlarin hemen her kullanim alanini kapsayacak sekilde
    > seminerler yapmaya ozen gosteriyoruz. Hali hazirda tanitilmis bircok
    > yazilim, bu konularda uretilmis bircok seminer notu bulabilirsiniz. Wine da
    > ozel olarak oncelik verilmis bir yazilim degil, bunlardan sadece bir
    > tanesi.

    Ben yapilanin, yani 'neden Linux?' sorusunun en baskin cevabini al asagi
    eden tum projelerin 'Linux'u tanitmak' icin kullanilmasina tek bir
    uygulama bile olsa rahatsizlik yarattigini belirtmek istiyorum. Neden
    savunma mekanizmalariniz neyi elestirdigime yonelik degilde 'Seminer
    yapiyoruz, insanlari bilgilendiriyoruz'a yonelik oldu onu da anlayamadim
    dogrusu.

    > Konusmacilarin hicbirisi (ben ve size diger yanit yazan Mustafa Akgul de
    > dahil olmak uzere) dernegin ucretli elemanlari degil. Herkes gonullu olarak
    > bos zamanlarindan ayirdiklari ile arti deger uretiyorlar. Boyle oldugu icin
    > kimseye "su konuda calisma, o kaka; sen git bu konuda calis" diyemeyiz.
    > Herkes diledigi alanda calisma ve uzmanlasma ozgurlugune sahip.

    Ne alakasi var bununla benim soyledigimin. Yani 'ben sunu biliyorum'
    diyene gec anlat mi diyorsunuz. Kotu yapiliyor demiyorum tabi ama amator
    yapmak da kotu yapmak demek degildir. Zira, Linux kullaniyoruz
    gelistiricilerin kaci para ile yapiyor ki bu isi, hatasi olan bir
    yazilim gordugunuzde, 'olsun para almiyorlar makul gorelim' mi
    diyorsunuz. bugzilla.* kapatalim o zaman kimse yorumda bulunmasin.

    > Biz sadece kisilerin uzmanlastiklari konuda bilgilerini paylasmalari icin
    > platform sagliyoruz.

    Tebrik ediyorum. ben zaten seminerlere bir sey soylemedim. Lutfen
    mektubumu bir daha bastan okuyun.

    Baris.