[linux-sohbet] Re: ttnet ve linux

---------

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Tue 30 Mar 2004 - 05:52:39 EST

    Tue, 30 Mar 2004 10:41:31 +0300 tarihinde Baris Cicek
    <baris@teamforce.name.tr> soyle yazdi:

    BC> wineX ve CrossOver Office bilindigi uzere ucretli ve kapali yazilimlar.
    BC> Acikcasi neden bunlarin kullaniminin anlatildigini da pek cozemedim.
    BC> Sorun ayni sorun. Linux olunca her sey mubah olmuyor. Daha iyi de
    BC> olmuyor. Adobe, MS Office gibi yazilimlara ya da oyunlara 100'lerce
    BC> dolari veren insanlarin isletim sistemi icin 40$ vermesi (zaten Xover
    BC> office'in veya WineX'in fiyati da asagi yukari ayni) hic sorun degil.
    BC> Neden Windows altinda daha az kaynak ve daha kararli bir sekilde
    BC> calisirken, linux altinda yazilim ureticileri tarafindan desteklenmeyen
> [...]
    Oncelikle elma ile armutu karistirmamak gerekiyor.

    Wine bir ozgur yazilimdir. Ne kadar yararli, ne kadar faydali oldugu
    tartisilir ve gorus kisiden kisiye gore degisebilir. Ozgur yazilim
    camiasinda Wine'a dusman olan bircok insan oldugu gibi, kisa vadede bir
    gecis ortami saglayarak Linux'un kullanimini arttirdigi dusuncesiyle
    hararetle destekleyenler de var. Oldukca *gri* bir konu Wine konusu.

    Dernek adina seminerleri duzenlerken notr olmak durumunda ve seminerleri
    organize eden insanlar olarak kisisel goruslerimizden arinmaliyiz. Bir
    'hakem' rolu ustlenemeyiz. Hangi gorusun dogru ya da egri oldugunun
    yargilamasini yapamayiz. Taraf da tutamayiz.

    Wine'in yani sira ondan tureyen ucretli WineX ve CrossOver Office'in
    anlatilmasini elestirebilirsiniz, bunda hakli da olabilirsiniz. Ancak
    bunlar anlatilmasa bile, bir Wine seminerinde dinleyiciler tarafindan
    sorulacaktir. Insanlarin bu yazilimlar hakkinda yalan yanlis bilgiler
    edinmesi yerine, Wine ve turevleri arasindaki farklari saglikli bicimde
    ogrenmeleri de onemli.

    Son olarak, Wine disinda tanitilabilecek elbette bircok yazilim bulunuyor.
    http://seminer.linux.org.tr adresini duzenli olarak takip ediyorsaniz,
    senelerdir ozgur yazilimlarin hemen her kullanim alanini kapsayacak sekilde
    seminerler yapmaya ozen gosteriyoruz. Hali hazirda tanitilmis bircok
    yazilim, bu konularda uretilmis bircok seminer notu bulabilirsiniz. Wine da
    ozel olarak oncelik verilmis bir yazilim degil, bunlardan sadece bir
    tanesi.

    Konusmacilarin hicbirisi (ben ve size diger yanit yazan Mustafa Akgul de
    dahil olmak uzere) dernegin ucretli elemanlari degil. Herkes gonullu olarak
    bos zamanlarindan ayirdiklari ile arti deger uretiyorlar. Boyle oldugu icin
    kimseye "su konuda calisma, o kaka; sen git bu konuda calis" diyemeyiz.
    Herkes diledigi alanda calisma ve uzmanlasma ozgurlugune sahip.

    Biz sadece kisilerin uzmanlastiklari konuda bilgilerini paylasmalari icin
    platform sagliyoruz.

    Anlatilmasini gerektigini dusundugunuz konular uzerinde calisan,
    uzmanlasmis ve bizim henuz ulasamadigimiz insanlar mutlaka vardir.
    Kendilerinin isimlerini, e-posta adreslerini ve calistiklari konuyu
    seminer@linux.org.tr adresine gonderirseniz; onlarla seve seve baglantiya
    geceriz.

                                   Doruk

    Ankara   : (0312) 3857026 - 4197811
    Istanbul : (0216) 4284693 - 4284694

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin