[linux-sohbet] Re: ttnet ve linux

---------

From: Mustafa Akgul (akgul@Bilkent.EDU.TR)
Date: Tue 30 Mar 2004 - 03:17:35 EST

    > Wine/WineX/CrossOver Office ile Windows Uygulamalarý
    >
    > Konuþmacý : Onur Küçük
    > Tarih : 07 Nisan 2004 Çarþamba
    > Saat : 18:30
    > Yer : Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Kýrmýzý Salon
    >
    > Konu : Wine ve türevi olan yazýlýmlarý kullanarak Windows uygulamalarýný
    > Linux üzerinde çalýþtýrma yöntemleri anlatýlacaktýr. Wine yazýlýmýnýn;
    > mimarisi, yapýlandýrmalarý ve örnek uygulama çalýþmalarý aktarýlacaktýr.
    > Wine'da yerelleþtirmeden bahsedilerek ve daha verimli Wine kullanýmý
    > için ipuçlar verilecektir.

> [...]

    Genel bir aciklama yapayim. LKD seminerlerinin bir suru amaci var. Konu'da ozetlenen,
    Linux uzeridenki Windows uygulamalari anlatilacak. Bunun teknik tarafi da one cikiyor.
    LKD seminerlerinde anlatilan yazilimlar, LKD'nin resmen tesvik ettigi urunler vs degilki.

    WineX ve crossover, benim gorebildigim kadariyla seminerin turevsel bir boyutu.

    Fakat, asil altini cizmek istedigim, LKD seminerleri seminer vereni baglar. ve LKD'nin ozenle korumasi gereken,
    bilimsel merak, durustluk ve bagimsiz dusunebilme, gorus belirtebilme ozgurlugudur.
    LKD seminerinde, kapali kodla olan yaygin bir yazilimin mimari yapisini anlatan bir konusmaya ben itiraz etmem.

    Baris kardesimiz, winex ve crossover yazilimlarin kapali kaynak kodlu oldugu icin, rahatsizligini belirtiyor.
    Bu elestirisine saygi duyariz. Benim ricam, seminerlerde eksþk gordugu konulari onersin, mumkunse kendisi hazirlasin.
    Bizde de kendisini konusturalim.

    LKD'nin sizce yanlis oldugunu dusundugunuz konulari uygun bir uslupla sorun, soprusturun, elestirin.
    Sevgili Baris'i Onur seminerini izlemeye ve sonra goruslerini yazmaya cagiriyorum.

    Biz buyuk bir aileyiz. Dusundukleriniiz bizimle paylastiginiz icin tesekkur ederim.

    Selam, sevgi ve saygilar
    Mustafa Akgul