[linux-sohbet] Re: Fedora'nýn yaptýðý...

---------

From: Baris Cicek (baris@teamforce.name.tr)
Date: Wed 24 Mar 2004 - 09:49:10 EST

    [..]
    > Olayın özü şu.. Ben Fedora Core 2 Test 1 sürümünü internetten indirdim. 3
    > farklı bilgisayara yükledim. 1'inde slacware 8.1 - diğer ikisinde redhat 9.0
    > vardı.. Bunlar oldukça sorunsuz stabil bir şekilde çalışıyordu. Fedora
    > kurulumundan sonra 3'ündede çok fazla sorun çıktı. Sorunları düzelttikten
    > sonra bu seferde sürekli kde göçmeye fatal error vermeye başladı. Keza
    > gnome'da öyle.. Kendi bilgisayarıma inceleme amaçlı full yüklememe rağmen
    > pico gibi alıştığım programlar gelmedi. Nedeni her ne olursa olsun...

    Fedora Core 2 test 1'de xorg X server'i var. Bunun gnome ve kde ile
    hangi sistemlerde ne derece kararli calistigi tartisilir. nvidia ornegi
    var mesela cok karin agritacak gibi duruyor. Ama nihayetinde bu test
    surumu, zaten bir test surumunde hata ile karsilasmiyorsaniz bir sorun
    var demektir. :)

    Ancak bunda Redhat'in pek sucu yok. Neden derseniz, Fedora yeni XFree86
    lisansini bir cok diger dagitim gibi kabul etmeyerek freedesktop.org'un
    x server'ini kullaniyor. Sanirim sizin fatal error sorunu bundan, zira
    Slack 8.1'de de redhat 9.0 'da xfree86 var.

    Pico konusu gene lisans ile alakali bir durum. Bu sorunu cozmenin kotu
    nano (gnu's pico) kullanmaniz, ya da bir yerlere :) alias pico='nano'
    yazin .. olsun size alistiginiz program. Iyi yolu ise vi kullanmaniz. :)

    Not; Bir arkadas kernel 2.6'nin 4bin bilmem kac donanim desteklemesinden
    felan bahsetmisti, bir daha mektup atmayayim. Fedora core 2 hem gnome
    2.6 ile hem de kernel 2.6 ile cikacak, yani derlemeden de
    yasanabiliniyor. Kaldiki eminim kernel 2.6 rpm'leri coktan her dagitim
    icin cikmistir.

    Baris.