[linux-sohbet] Re: acikyazilim-turkiye

---------

From: Keltos Kirpi (keltoskirpi@yahoo.com)
Date: Wed 24 Mar 2004 - 03:53:23 EST

    Cem Kamil Külekçi wrote:
    > Yani sozun ozu bigun birisi Linux uzerinde ben tekel oldum derse lafi
    > "kendi sonumu hazirliyorum" olarak tercume edebilirsiniz. Linux kanimca
    > hicbir zaman bu tip girisimlere sahne olamayacaktir.
    > Cem Kamil Kulekci

    "Bundan sonra iyi olacak kotumu olacak?" sorusunun dogru cevabi
    araniyor gibi gorunuyor epeyden beri.

    Cevap E. Hicbiri.

    Cunku asil soru su:
    Dunya duzeni "acik sistem" ile baslayan sureci "insani tabanli"
    olarak mi devam ettirip edinilen tecrubeyi diger noktalarda
    tasimayi mi tercih edecek yoksa bundan once hep oldugu uzere
    oncelikle yine kendi gelismesi icin mi kullanacak.

    Su an "insanlar" ve "duzen" bir karar noktasinda.
    Insanlar duzene iyi bir jest yapmis durumda.
    Hamle sirasi "Duzen" de ve ne yapacagini dusunuyor
    "Ben de jest mi yapsam yoksa pragmatik mi olsam acaba?" diye.
    "Duzen" icinde de ic cekismeler ve celiskiler var.
    Ayrica fazla rasyonel oldugu icin jest konusunda eli titriyor.
    Tabi simdi jest yapmasi bundan sonra da boyle gidecegini
    garantilemiyor. Sadece bu olayi degil, su an dunyada
    yasananlari bu sekilde yorumlamakta fayda var.

    Bu olay "Insanlar" ve "Duzen" in birbirlerine bakisini
    onemli sekilde degistirebilecek, ayri mi yoksa beraber mi olduklarini
    tanimlayacak potansiyele sahip olmasi acisindan onemli.

    Salt kendi acisindan bakildiginda teknik bir kac satir
    koddan ibaret. Yok kernelmis filanmis falanmis... Peh...