[linux-sohbet] Re: Opensource Cozum onerisi

---------

From: Umut (php@kakalak.org)
Date: Tue 16 Mar 2004 - 13:14:09 EST

    Eray> Merhaba,
    Eray>
    Eray> Bildiginiz uzere son yillarda lisansli kullanici zorunlulugunun onemi ve
    Eray> korkusu gittikce yayginlastirilmaya calisiliyor. Hele ki bu bir ticari
    Eray> sirket ise o zaman cok titiz kararlar vermek gerekiyor.

    Detayli incelemedim. Ancak otel sistemleri oldukca komplike seyler.
    Otel icindeki ambarlardan, resepsiyon ve muhasebe sistemine kadar,
    personel puantajdan kafe/restoranlardaki pos sistemlerine kadar
    genis bir ag soz konusu.

    Ama sizin durumunuzda sanirim o kadar genis kapsamli dusunmuyorsunuz
    Ihtiyaclarinizi tam bilmiyorum, otelci de degilim ancak
    benim acizane dusuncem isletim sisteminden ziyade komple bir
    sistem tercihiniz soz konusu.

    Tam ihtiyaclarinizi belirtirseniz belki net bir sey soyleyebilirim.
    Ama mevcut durumda bir network kurmaniz ve web tabanli
    uygulamalar gelistirmeniz yeterli olabilir. Bu sayede telefon
    kayitlarindan tutun musteri bilgileine kadar herseyi takip
    edebilirsiniz.

    Gelelim makinalara:
    32 MB cok az. Ama arttirmak isteseniz fiyati pahaliya gelir.
    Bence o makinalarda Windows 95'leri kalsin. Illa ofis
    diyorsaniz openoffice windows versiyonunu kurun, o da
    lisanssiz. Ama coook yavas olacaktir her halikarda, 32 mb cok az.

    Otelcilik ile ilgili uygulamalari web tabanli yaparsaniz
    32 mb fazla dert olmaz. Belki bir tane monitorsuz saglam
    bir makina temin etmeniz gerekebilir server olarak kullanmak
    icin (Boyle bir makinayi 300-350 milyona bile maledebilirsiniz
    eger sifir isterseniz)

    Eger cok sayida otel dusunuluyorsa bu isten anlayan birisini
    (anlayan derken profesyonel olmasi tercih edilmelidir)
    karsiniza alip ihtiyaclari (resmi kurumlara verdiginiz gunluk
    rapor formatlari dahil) anlatirsaniz eminim size uygun
    dusuk fiyatli bir cozum gelistirebilirler.

    Saygilar.
    Umut

    dangerous content, and is believed to be clean.

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin