[linux-sohbet] Re: M$ ve Medya

---------

From: Suhan DUMAN (sduman@gelirler.gov.tr)
Date: Mon 15 Mar 2004 - 04:17:31 EST

    Maalesef bu ulkede bilgisayar=windows olarak biliniyor.
    Linux'u windows uzerine yuklenen bir program olarak bilen bile var.
    Daha yeni yeni bilgisayar firmalarinden bazilari linux yuklu bilgisayar
    vermeye basladilar. Ama saniyorum ki o bilgisayarlari satin alan
    insanlar da bu da neymis diye iki gun bile bakmadan, bir tanidiga
    (onlara gore bilgisayar dahisi) formatlatip windows kurdurtuyorlardir.
    Adam dergi aliyor ve dergide windows haricinde bisey bulamiyor.
    Bayiden bilgisayar malzemesi aldiginizda size "bunu isletim sistemi
    yukletmeden aldim" seklinde bir kagit imzalatiyorlar. Bu ne demek simdi?
    Yani tamam bayii kendini bsa'ya karsi korumak icin boyle yapiyor ama
    baska isletim sistemi yok mu kardesim? Ben linux ya da bsd yukleyeceksem
    bsa'ya ne bundan?
    Sanirim bu gizli reklam isine karsi bir kac kisinin sesini yukseltmesi
    gerekiyor. Yani en azindan o medya kurulusuna bunun icin ne kadar para
    aldiniz demekle baslanabilir. Ya da su reklam ozdenetim kurulu muydu
    neydi acaba oradan bir sonuc cikar mi?
    Serdar Koylu, baltalar hazir olunca ben de yanindayim...

    Suhan Duman